♦ Compania a investit 300.000 de euro în 2022 pentru a ajunge să-şi producă energia în regim propriu pentru depozitul pe care îl deţine.
Luna septembrie a adus o creştere de două cifre în piaţa de carte din România, în contextul în care panica generată de războiul din Ucraina a declanşat fluctuaţii la nivel de cerere pe parcursul acestui an, a explicat Laura Ţeposu, fondatoarea Libris.ro, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.
„Anul 2022 a debutat foarte bine pentru piaţa de carte. Ianuarie şi februarie au fost luni foarte bune, apoi a urmat momentul declanşării războiului, panică, anxietate, iar cererea s-a contractat în martie şi aprilie, au fost scăderi faţă de 2021. După luna mai lucrurile au început să intre în normal, iar septembrie are o creştere faţă de anul trecut, chiar cu două cifre, deci lucrurile se îndreaptă spre o direcţie bună“.
Dincolo de panica generată de începutul războiului, anul acesta a însemnat şi eliminarea restricţiilor implementate în ultimii doi ani de pandemie, ceea ce a determinat un nou comportament de consum.
„Oamenii au preferat să intre în contact cu alţi oameni, au preferat mai mult librăriile fizice decât cele online, au preferat să meargă la un târg de carte, să interacţioneze cu scriitori sau cu alţi iubitori de carte, deci s-a văzut această dorinţă de interacţiune. Cu toate acestea, anul 2022 a fost unul bun şi pentru online, iar dacă lunile următoare nu vor aduce evenimente semnificative cred că va fi un an bun pentru piaţa de carte“.
La acest moment Libris este în principal un business online, însă compania ţine în continuare deschisă şi librăria Şt. O. Iosif din Braşov, cea de la care a pornit brandul. Laura Ţeposu a spus că analizează şi posibilitatea de a deschide alte locaţii fizice. „Este posibil, deocamdată avem în plan să renovăm librăria Şt. O. Iosif din Braşov, să îi dăm o faţă nouă şi un concept nou, mai atractiv, să o aducem în zilele noastre. Există şi această posibilitate (n.red: de a deschide noi librării în viitor). Cartea câştigătoare se pare că nu este un singur canal, ci omnichannel, dar evident că expertiza noastră şi investiţiile noastre majore sunt în continuare în online“.
Libris a investit în 2022 circa 300.000 de euro în ceea ce a denumit „depozitul verde“, adică un proiect de fotovoltaice menit să producă energia necesară funcţionării depozitului companiei. La acest proiect se adaugă investiţii de „câteva sute de mii de euro“ în tehnologie şi în platforma online, investiţii pe care compania le face în fiecare an.
„Aveam în plan şi extinderea depozitului, dezvoltarea depozitului actual, un plan care a fost pus în aşteptare, în primul rând datorită unei eficientizări a operaţiunilor existente în depozit care ne permit dublarea volumelor, şi în al doilea rând din cauza impredictibilităţii legate de costul materialelor de construcţii şi de dobânzi“.
Cifra de afaceri a companiei s-a ridicat la 65 mil. lei în 2021, iar pentru 2022 Libris vizează o creştere de 10%.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE