♦ Familia Niţulescu din Alexandria, Teleorman, care cultivă în total 2500 ha în agricultura mare ajunge şi la investiţii de 5 mil. euro în agricultură în spaţii protejate, urmând să opereze 10.000 mp de sere pentru plante aromatice şi salate.
Aromatic, businessul demarat în 2015 de Radu Niţulescu, vrea să se extindă cu noi linii de producţie, astfel încât pe lângă plantele aromatice vândute la ghiveci în marile reţele de super şi hipermarketuri, să investească şi într-o linie pentru salate.
„Odată cu noua investiţie din Alexandria vom intra şi o variantă mai sănătoasă pentru salatele existente pe piaţă şi vom diversifica portofoliul de plante aromatice - acum suntem la 90-95% din portofoliu cu plante aromatice la ghiveci. Vom avea plante aromatice tăiate şi ambalate, atât pentru cele tradiţionale cât şi pentru mentă rozmarin şi celelalte. Acum livrăm 95% aproape în retail, avem colaborări cu cei mai mulţi retalieri - suntem în Lidl, Mega Image, Carrefour, Selgros şi Auchan şi vindem atât sub marcă proprie cât şi sub brandul magazinului“, a spus Radu Niţulescu, fondator Aromatic.
Businessul a demarat în 2014-2015, familia Niţulescu având experienţă în agricultură de mai bine e 30 de ani.
„Voiam o diversificare a portofoliului şi voiam să încercăm o afacere nouă - agricultura în spaţii protejate. Vorbim de o seră hidroponică, cu cele mai noi tehnologii, cu sisteme care ne permit controlul asupra mediului, astfel încât să avem o producţie continuă tot timpul anului. Am început businessul accesând fonduri europene, beneficii foarte importante de care am profitat. Am început în 2015, iar până am terminat documentaţia şi finanţarea, a durat o vreme. Acum spre exemplu sistemul bancar se mişcă mult mai repede faţă de acum 5-6 ani“, a spus Radu Niţulescu.
În prezent serele au o suprafaţă de 5.000 mp şi urmează ca acestea să se dubleze odată cu noua linie de salate.
„Avem 5.000 mp de seră acum şi am investit în total, cu tot cu proiectul nou circa 5 mil. euro. Primul proiect a implicat investiţii de 1,9 mil. euro. Noile investiţii vizează dublarea suprafeţei de producţie. Echipamentele sunt scumpe dar productive şi ofertă o predictibilitate foarte bună. Nu am făcut 1-2 produse, ci vreo 17 pe care le-am tot schimbat şi ne-am stabilizat la 6-7“, a spus fondatorul Aromatic.
„Acum avem verdeţuri tradiţionale - mărar, pătrunjel şi leuştean la ghiveci, avem busuioc şi plante aromatice - mentă, coriandru, rozmarin, cimbru. Produsele sunt cu rădăcină ataşată pentru că vrem o experienţă în plus pentru client, să simtă că este cât mai proaspăt, ca atunci când l-ar fi cules el. Este o diferenţă mare de gust pentru că la câteva ore după tăiere, se pierd uleiuri esenţiale şi vitamine“, a adăugat acesta.
În agricultura mare familia Niţulescu gestionează două companii, una în sudul Teleormanului şi una în nord unde cultivă în total 2500 de hectare, însă preţul energiei pune mare presiune şi pe investiţiile în irigaţii.
„Fermele performează bine şi vrem să investim în irigaţii - dar preţul energiei este prohibitiv. Anul acesta instalăm 400 kW de panouri fotovoltaice pentru sere, iar acest lucru ne va permite reducerea consumului din reţea cu 50% şi anul viitor vom instala o centrală pe biomasă şi unde ne vom produce noi combustibilul. Este o mare problemă pentru că afacerea din horticultură este pe jumătate o afacere din energie, costurile cu energia sunt foarte mari“, a conchis Radu Niţulescu.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE