ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andrei Munteanu, cofondator şi CEO al Cowork Timişoara: Avem nevoie să învăţăm de la experţi internaţionali cum se dezvoltă produse digitale de succes pentru a continua să creştem pe această zonă

26 sep 2023 Autor: Ioana Nita

♦ Cowork Timişoara organizează în luna octombrie cea de-a patra ediţie a conferinţei Prow, care va reuni peste 20 de speakeri - experţi în domeniul dezvoltării de produse digitale la nivel mondial.

Deşi mulţi specialişti IT din România au lucrat la dezvoltarea unor produse digitale pentru companii din străinătate care au avut succes la nivel mondial, pe plan local avem încă puţine exemple de companii care au creat soluţii software cunoscute şi folosite la nivel internaţional. Treptat, situaţia se schimbă însă pe măsură ce se dezvoltă tot mai multe start-up-uri tech în România şi pe măsură ce se dezvoltă şi produse proprii în cadrul companiilor axate în principal pe furnizarea de servicii IT în regim outsourcing. Astfel, este nevoie de tot mai mulţi specialişti cu competenţe în dezvoltarea de produse digitale şi de mai mult know-how pe acest segment de la experţi care au creat soluţii software folosite la nivel mondial.

„Noi ne uităm la companii care fac produse pentru milioane de utilizatori, ne uităm spre exemplu la PayPal, la Spotify, companii care ştim că fac produse, ştim că fac o treabă foarte bună când vine vorba de dezvoltare de produse digitale. Iar întrebarea este cum putem să ajungem să învăţăm de la ei? Noi am pornit evenimentul Prow în urmă cu patru ani, gândindu-ne iniţial foarte mult la o zonă de învăţare, să fie cât mai aplicată, deci să avem o secţiune de workshop-uri care să ajute la dezvoltare de competenţe practice, dar în acelaşi timp ne-am gândit şi la o componentă de conferinţă care să ne arate care sunt standardele când vine vorba de dezvoltare de produse digitale la nivel mondial, unde ar trebui să ţintim“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Andrei Munteanu, cofondator şi CEO al Cowork Timişoara, care se ocupă şi de organizarea conferinţei Prow.

„Anul acesta vom fi la a patra ediţie. Anul trecut am avut peste 300 de participanţi într-un format hibrid - 250 au fost offline, la care s-au mai adăugat undeva la 80 de participanţi online. Au fost circa 15 specialişti de product pe o singură scenă, într-un cadru foarte relaxat, dar în acelaşi timp într-un cadru care a încurajat foarte mult învăţarea“, a precizat el, menţionând că în cadrul conferinţei Prow din 2022 au fost foarte mulţi speakeri internaţionali din ţări precum Marea Britanie, Germania, Australia şi SUA.

„Am avut mulţi specialişti din străinătate pentru că vrem să-i aducem în faţă pe cei care setează tendinţele în zona asta de dezvoltare de produse digitale. Iar din punct de vedere al participanţilor, ce am văzut an de an este că Prow se transformă într-un eveniment cel puţin regional, care, pe lângă participanţii din Timişoara pe care îi atrage, atrage şi participanţi din ţară - Cluj, Oradea, Bucureşti. Dar în acelaşi timp începe să atragă şi participanţi din regiune, fie că vorbim de Budapesta, fie că vorbim de Belgrad sau Novi Sad. Deci vorbim deja de un eveniment regional care, în rândul participanţilor, atrage profesionşti din zonă, iar în rândul celor care se urcă pe scenă, încercăm să facem atât un mix între experţi de la companii care crează produse pe plan global, dar în acelaşi timp să scoatem în faţă şi nişte exemple, poate locale sau poate naţionale, de succes. Să arătăm că avem deja un progres când vine vorba de ce se întâmplă fie pe plan local, fie pe plan naţional“, a menţionat Munteanu.

Ediţia de anul acesta a conferinţei Prow va reuni peste 20 speakeri care sunt experţi în domeniul dezvoltării de produse digitale la nivel global, iar organizatorii se aşteaptă la 500 de participanţi în cele două zile în care se desfăşoară evenimentul – 26-27 octombrie 2023.

„Am pregătit o zi de conferinţă pe data de 27 octombrie, iar în ziua de dinainte de conferinţă avem o zi de workshop-uri. Avem patru workshop-uri pregătite, sunt hands-on, cu grupe de până în 20 de persoane, iar pe partea de conferinţă vom avea două scene. O scenă care se concentrează pe dezvoltarea de produse digitale şi în paralel va fiîncă o scenă cu cele mai noi tendinţe când vine vorba de tehnologie, unde povestim de Web 3.0, securitatea cibernetică şi inteligenţă artificială, astfel încât să facem mixul acesta între produse şi tehnologia cu care sunt construite produsele digitale“, a menţionat el.

Printre speakerii care vor fi prezenţi anul acesta în cadrul conferinţei Prow se numără specialişti din companii internaţionale precum Amazon, Glovo, Wise, Easee şi Product People.

În ceea ce priveşte participanţii la evenimentul Prow, aceştia se împart între specialişti IT de nivel mediu, specialişti în zona de produse digitale, antreprenori pe zona de tehnologie, dar şi manageri din companii mari de tehnologie.

„În proporţie de 75% participanţii sunt mid-senior tech professionals, adică profesionişti din zona de tehnologie, fie că vorbim de programatori, tester de software, fie că vorbim de oameni care se ocupă de managementul de proiecte de software, fie că vorbim de oameni din companii care creează produse proprii. fie că vorbim de oameni din companii care oferă servicii pentru a crea produse pentru alţii. La acest mix se adaugă specialişti din zona de product, antreprenori de start-up-uri de tehnologie şi C-level executives din companii mari de tehnologie. Noi ce ne dorim prin intermediul Prow este ca la nivel de comunitate, la nivel de regiune, să creştem nivelul de competenţe când vine vorba de dezvoltarea de produse digitale. Şi asta este valabil fie că eşti un start-up, fie că eşti un om tehnic într-o echipă, într-o corporaţie, fie că eşti un om tehnic într-o companie medie de servicii, cu toţii pot să beneficieze de conţinutul Prow.“

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR