Envisage.AI şi Knosis.AI, două start-up-uri conexe bazate pe tehnologia inteligenţei artificiale care dezvoltă soluţii complete pentru identificare vizuală computerizată, vor să atragă finanţări în valoare totală de circa 900.000 euro în perioada următoare astfel încât să poată dezvolta cele două businessuri în continuare şi să devină profitabile.
„Am calculat că necesarul nostru ar fi de circa 800.000-900.000 euro pentru a construi toată viziunea noastră în circa 20-24 luni şi a ajunge la pragul de rentabilitate în acea perioadă de timp. Am făcut configuraţia companiilor şi a planului nostru intern de dezvoltare într-un mod creativ din punctul de vedere al finanţării. Astfel, cele două start-up-uri pot fi finanţate individual sau împreună de către mai mulţi investitori. Astfel, un investitor îşi poate asuma un risc mai mare sau mai mic“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Bogdan Bocşe, cofondatorul Envisage.AI şi Knosis.AI. El, alături de alţi patru parteneri - Radu Jinga, Alexandru Irimia, Andrei Stoicescu şi Claudiu Mihail - a pus bazele Envisage.AI şi Knosis.AI în urmă cu trei ani.
Investiţia iniţială totală s-a ridicat la aproape 150.000 euro (investiţia financiară, expertiza şi orele de lucru).
„Misiunea celor două start-up-uri este de a învăţa computere să definească ceea ce văd. Atunci când o persoană se uită la o fotografie, recunoşti personajele, obiectele şi locul din poză. Un calculator în mod implicit nu face însă acest lucru“, a explicat el. Recunoaşterea personajelor, acţiunii şi locului din imagini, fie că este vorba de video sau de poze, este extrem de utilă mai ales în domeniul supravegherii video, identificări biometrice pentru plăţi online sau pentru check-in rapid la aeroport sau evenimente, spre exemplu.
În prezent, start-up-urile lucrează la cinci proiecte în paralel, veniturile obţinute în ultimele 12 luni fiind de peste 35.000 euro, acestea fiind însă în discuţii şi pentru alte proiecte în valoare de circa 150.000 euro.
Până acum, Knosis.AI a primit deja o o investiţie de tip seed din partea unui investitor american, start-up-ul fiind evaluat la circa 250.000 euro.
ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE