ZF IT Generation

ZF IT Generation. Diana Ceresmis, fondatoare şi CEO al UpHave - marketplace pentru magazine fashion vintage & second-hand: Vrem să ajungem la 10.000 de clienţi plătitori până la jumătatea lui 2024

5 dec 2023 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ Platforma UpHave a fost lansată sub formă de MVP (minimum viable product) în cursul anului 2023, iar în prezent înregistrează între 35.000 şi 40.000 de produse din 10-12 magazine de articole fashion second-hand

♦ „Coşul mediu este de 40 de euro per comandă“ 

♦ „Avem un trafic de 5.000 de utilizatori“.

Start-up-ul UpHave, care a dez­voltat o platformă de tip market­place unde magazinele de fashion vintage şi second-hand îşi pot pune la vânzare articolele, vrea să ajungă la 10.000 de clienţi plătitori la jumătate anului 2024. Platforma a fost lansată sub formă de MVP (minimum viable pro­duct) în cursul anului 2023, iar în pre­zent înregistrează între 35.000 şi 40.000 de produse de la 10-12 ma­ga­zine de articole fashion second-hand.

„În prezent, avem un trafic generat de 5.000 de utilizatori şi ne aşteptăm să avem cu adevărat boom de trafic şi de vânzări în momentul în care vom implementa partea de marketplace – momentan este în dezvoltare. Sperăm să ajungem la 10.000 de plătitori până la jumătatea anului 2024. În prezent, coşul mediu ajunge la valoarea de 40 de euro per comandă“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch, Diana Ceresmis, fondatoare şi CEO al UpHave.

Ea a adăugat că odată ce marketplace-ul va fi complet dezvol­tat, clienţii vor putea plăti produsele achiziţionate direct în platforma UpHave.

„Practic, ne vom muta pe comisionarea vânzărilor. Avem un comision fix de început. Practic, clientul final va face cumpărăturile la noi pe platformă, noi vom comisiona vânzările şi vom plăti la un termen stabilit magazinele. O să fim un marketplace similar cu cele de pe piaţă, eMAG, Amazon, nu ne ducem foarte departe. Singura diferenţă este procesul de listare a produselor, care nu poate fi unul tradiţional pentru piaţa de second-hand“, a explicat Diana Ceresmis.

Până în prezent, UpHave nu a atras finanţări externe pentru a se dezvolta, însă, planurile pe termen scurt ale reprezentanţilor platformei vizează şi ridicarea unei finanţări care să susţină dezvoltările şi imple­mentările viitoare. „N-am atras finanţare până în momentul de faţă, am decis să ne descurcăm singuri până înţelegem exact cum funcţio­nează piaţa şi unde este locul nostru.“

„În 2024 ne pregătim totuşi să deschidem discuţii despre o primă investiţie, după ce mai lucrăm un pic la produs. Până atunci ne înscriem în aceleratoare, ne uităm după granturi care susţin piaţa de dezvoltare a pieţei de second hand, pentru că şi acolo este o zonă nouă, inclusiv pentru fondurile guvernamentale, dar se deschid tot mai multe şi atunci mult prijin cred că vom avea din zona aceea.“

De asemenea, planurile Dianei Ceresmis vizează extinderea platformei UpHave pe pieţe mai mature de cât cea din România.

„Piaţa de second-hand din România este încă la început. În momentul în care decidem că produsul este suficient de stabil, plecăm cu el spre ţările scandinave - Suedia, Norvegia, Olanda - pentru că sunt mult mai mature pe zona aceasta de second-hand, vintage fashion. Nu vrem să grăbim neapărat România, să forţăm să dezvolte o piaţă într-un mod nenatural, ci vrem să ne ducem noi către pieţe în care avem mai mult spaţiu. Iar în SUA o să ajungem cel mai probabil în 2025.“

Planurile pe termen lung ale UpHave vizează astfel lansarea platformei în minim patru ţări şi să ajungă la venituri de 100.000 euro, a mai spus Diana Ceresmis.

„În cinci ani ne vedem în mai mult de patru ţări în Europa, cu peste 250.000 de clienţi, cel puţin. Cum coşul mediu este de 40 de euro, asta înseamnă că, cu comisionul nostru o să atingem venituri de circa 60.000 - 100.000 de euro pentru 10.000 de clienţi“, a punctat CEO-ul UpHave.

 

Ce a mai spus Diana Ceresmis la ZF IT Generation

UpHave este un marketplace dedicat zonei de fashion vintage&second hand, dar provenită din magazinele fizice, care de atâţia ani ne-au atras şi ne-au schimbat cumva tiparurile de consum. De ce m-am dus către magazinele fizice? Pentru că în primă fază mi-am dezvoltat eu dragostea pentru articole second hand, intrând în magazine şi căutând „comori“ şi fiind puţin supărată pe faptul că nu pot accesa astfel de magazine care nu sunt în orasul meu am ajuns la această idee de start-up, pentru ca mai multe dintre magazinele acestea să poată vinde online.

În 2019 m-am dus să intreb magazinele dacă vor să vândă online şi bineinţeles că răspunsurile lor au fost în majoritate „nu“. Apoi, în pandemie, antreprenorii au început să vadă beneficiile online, iar în 2022 am început să dezvoltăm proiectul, pentru ca în 2023 să lansăm platforma sub formă de MVP.

Este varianta de MVP momentan, lucrăm la varianta de mobile şi la dezvoltarea unei aplicaţii mult mai uşoare atât pentru magazine cât şi pentru clienţi. Cu MVP-ul am vrut să demonstrăm că există clienţi, consumatori care vor să găsească mai multe magazine într-un loc şi am reuşit să demonstrăm acest lucru. Pasul doi este să integram magazine noi şi să aducem clienţii să poată cumpăra din platformă direct.

În primă fază, ne-am dus către magazinele care aveau deschis deja un shop online. Am făcut asta pentru că am vrut să alegem pe cei mai tech-service, să spunem, din piaţă. Apoi ne-am hotărât să dezvoltăm partea de marketplace, astfel că la începutul lui 2024, sperăm noi în primul semestru, orice magazin îşi va putea crea un cont pe UpHave autonom, fără ajutorul nostru, şi vor putea să înceapă să vândă direct în platformă fără a fi nevoie să aibă un shop online.

Am găsit primii parteneri, Code 11, o companie de development care are minim 10 ani experienţă cu start-up-uri – şi au avut şi exituri de succes, motiv pentru care ne-am dus către ei. Pe marketing a venit mai târziu puţin Delia, care ne ajută să transmitem mesajele mai departe şi HubSpot, care ne-au acceptat într-un program, un bootcamp pentru tool-urile lor de inteligenţă artificială, în care ne-am conectat cu câţiva studenţi şi am lucrat pe zona de comunicare, brand positioning şi aşa mai departe. Ce a fost şi este un real ajutor, pentru că acum implementăm recomandările studenţilor din partea HubSpot. De asemenea, am avut parteneriatul cu Rutgers University pe care îl avem în continuare din New Jersey şi care ne ajută foarte mult să poziţionăm şi produs şi brand pe piaţa din Europa şi din USA şi să mergem pe recomandările lor de asemenea. Ne gândim să ne mărim echipa cât de curând. Suntem în discuţii pe zona de UX, să aducem pe cineva în cadrul echipei şi pe zona de commercial pentru că este unul dintre punctele noastre puternice.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR