ZF IT Generation

ZF IT Generation. Ionuţ Farcaş, fondator şi CEO StockBinder, un start-up care a dezvoltat o soluţie care facilitează integrarea rapidă între magazine online, furnizori şi producători: Ţintim o nouă finanţare pentru expansiune

18 iun 2020 Autor: Adrian Seceleanu

Dorim, pe lângă opţiunile pe care vrem să le dezvoltăm în cazul StockBinder, să creăm un ecosistem în care să aducem chiar furnizori din Europa, din afara României.

StockBinder, un start-up care a dezvoltat o soluţie care facilitează integrarea rapidă între magazine online, furnizori şi producători, are în plan să ia până la finele anului o nouă finanţare pentru a se extinde pe pieţele externe.

„Avem în plan să extindem funcţionalităţile platformei pe baza feedbackului pe care îl primim. Plănuim să atragem o nouă rundă de investiţii undeva la finalul anului, cu scopul principal de a ieşi cu platforma din România“, a declarat în cadrul emi­siunii ZF IT Genera­tion Ionuţ Farcaş, fon­dator şi CEO StockBinder. Ionuţ Farcaş are o experienţă în industria eCommerce de peste 11 ani. Anterior demarării proiectului antreprenorial StockBinder, Ionuţ Farcaş a fost country manager la VTEX România.

Start-up-ul a luat până acum finanţări de 100.000 de euro, a adăugat el. „Am investit multă muncă şi ceva bani atât din fonduri proprii cât şi de la cei 4 investitori de tip angel pe care îi avem alături în acest moment. Am reuşit să atragem fonduri de aproximativ 100.000 de euro. Unul dintre investitori este Marian Şeitan, cunoscut pentru că este fondatorul Hitmail şi investitor în câteva start-up-uri româneşti de succes. Ceilalţi 3 deocamdată vor să-şi păstreze anonimatul.“

Platforma dezvoltată de companie ajută producătorii, furnizorii şi ma­gazinele online să schimbe rapid infor­maţii. „StockBinder transferă informaţii, date între magazine online şi furnizorii lor. Practic platforma acţionează ca un mijlocitor între magazine şi furnizori şi ajută la transferul de informaţii despre produse, stoc, preţuri dintr-o parte în cealaltă. Ideea se bazează pe o nevoie reală din piaţă. Companiile din zona de e-commerce au această problemă de a corela stocurile proprii cu stocurile furnizorilor sau de a transfera date unitare de la mai mulţi furnizori în platforma lor de ecommerce. Acum 3 ani de zile cred că m-am gândit pentru prima dată cum ar fi să creez un sistem care să uşureze munca aceasta pentru magazinele online, pentru că de aici a început. Am început să pun pe hârtie şi cu adevărat acum fix un an de zile ne-am apucat de treabă“, a explicat Farcaş.

Practic, platforma preia toate informaţiile despre stocuri, preţuri şi descrierea produselor oferite de furnizori şi producători, dar şi cataloagele de produse ale magazinelor online partenere. Apoi, toate informaţiile sunt procesate, iar magazinele online primesc înapoi cataloagele de produse actualizate cu informaţiile de preţuri şi stocuri de la furnizori, putând ajusta instantaneu oferta comercială.

Compania a lansat pe piaţă produsul şi are deja câţiva clienţi. “Noi suntem acum într-o fază incipientă. Am lansat iniţial un beta cu câţiva parteneri. Din această săptămână platforma este disponibilă pentru toată lumea. Practic avem un produs care funcţionează, este testat, avem câţiva clienţi care îl folosesc. Urmează o fază de dezvoltare, avem foarte multe opţiuni în plan. Dorim, pe lângă opţiunile pe care vrem să le dezvoltăm în cazul StockBinder, să creem un ecosistem în care să aducem chiar furnizori din Europa, din afara României. Ne gândim aici la Polonia în primul rând pentru că avem deja câteva cereri dinspre Polonia către România.”

În prezent, pe platforma StockBinder sunt încărcate peste 800.000 de produse. Totodată, platforma se află în proces de integrare a 4 magazine online, a unui comparator de preţuri, a peste 20 de furnizori şi a 3 companii care vor să folosească platforma pentru optimizarea achiziţiilor proprii.

Utilizatorii pot accesa platforma la achiziţia unui abonament lunar, care începe de la 99 de euro şi variază în funcţie de numărul de produse comparate (produse existente în portofoliul magazinelor pentru care se caută preţuri şi stocuri la furnizori) şi de numărul de furnizori.

Astfel, abonamentul Starter costă 99 de euro şi permite accesul utilizatorilor la 50.000 de produse comparate de la 10 furnizori. Abonamentul lunar Business costă 199 de euro şi oferă acces la 150.000 de produse comparate de la 25 de furnizori, iar abonamentul lunar Business PRO costă 299 de euro şi oferă accesul utilizatorilor la 300.000 de produse comparate de la 50 de furnizori.

Pentru tot acest an, StockBinder nu va percepe nicio taxă de integrare a platformei şi va oferi suport gratuit în integrarea cu tipurile de ERP folosite de magazinele online şi de furnizori. La orice tip de abonament, utilizatorii vor primi recomandări lunare de produse şi preţuri, în funcţie de nevoile directe pe care le au.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR