ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Sergiu Ardelean, cofondator şi CEO, Artivive – platformă pentru realitate augmentată: Suntem în cursul unei runde de finanţare de tip bridge în valoare totală de circa 2 mil. dolari

7 iun 2022 Autor: Ioana Nita

Proiectul Artivive a atras până acum granturi în valoare de 1,2 milioane dolari de la statul austriac. l Printre clienţii mari ai start-up-ului se numără Hard Rock Café şi United Nations.

Start-up-ul Artivive, care a dezvoltat o soluţie software dedicată artiştilor care vor să îmbine arta tradiţională cu cea digitală prin intermediul tehnologiei de realitate augmentată, creând un adevărat ecosistem pentru aceştia, se află acum în plin proces de a atrage o investiţie de circa 2 milioane de dolari într-o rundă de tip bridge. Start-up-ul a fost demarat în 2017 de doi români care locuiesc în Austria – Sergiu Ardelean şi Codin Popescu –, până în prezent investiţiile totale în proiectul Artivive ridicându-se la 1,5 milioane dolari, din care o bună parte provin din granturi obţinute de la statul austriac.

„Avem acum în jur de 400.000 dolari pe care deja i-am primit şi încă 200.000 dolari care sunt promişi, ceea ce înseamnă că mai căutăm aproximativ 1,4 -1,5 milioane de dolari. O parte din finanţarea actuală este pentru a creşte partea de NFT şi în acelaşi timp şi pentru partea de marketing şi de echipă. Planificăm ca în toamna anului viitor să avem o nouă rundă de finanţare, mai mare, deci aceasta este o rundă bridge până la finanţarea de serie A“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Sergiu Ardelean, cofondator şi CEO, Artivive. Deşi sediul central al start-up-ului se află la Viena (Austria), compania-mamă este înfiinţată în Delaware (SUA), tocmai pentru a facilita procesul de investiţii în proiect. Până în prezent, start-up-ul a reuşit să atragă investitori din mai multe colţuri ale lumii – de la fonduri de investiţii din Japonia şi până în SUA, şi business angels din Coreea, Austria şi România.

Proiectul Artivive a pornit de la ideea de a le oferi artiştilor un instrument cu ajutorul căruia să poată crea opere de realitate augmentată fără să aibă neapărat cunoştinţe tehnice – să ştie exact cum funcţionează tehnologia sau să fie nevoie să programeze.

„De la această idee am construit o soluţie foarte simplă ca şi un prototip şi am început să creăm şi să atragem foarte mulţi creativi din domeniul artei, cel puţin în Austria şi în Europa la început - aş zice că primii 100 au fost cel mai greu de convins şi pe urmă am reuşit să creştem foarte repede organic“, a punctat el.

Cum funcţionează însă soluţia Artivive? „În principiu, orice artist se poate înscrie pe site-ul nostru şi va primi în scurt timp datele de autentificare pe care le poate  folosi în orice browser de pe telefonul mobil, laptop sau iPad. Apoi, odată ce s-au logat, pot să aleagă o imagine care să zicem că este un tablou sau poate fi un mural (street art) pe care vrea să îl augmenteze, şi pe cealaltă parte pot să adauge diferite digital assets – video, audio sau imagine 3D şi în momentul în care apasă pe butonul «salvează» va funcţiona cu aplicaţia Artivive. Asta înseamnă că toată lumea care are aplicaţia instalată şi o ţine asupra acelui motiv, aceasta va arăta instant conţinutul şi lucrurile care au fost aprobate de artist sau de creativ“, a explicat el.

În prezent, soluţia Artivive este folosită de circa 160.000 de artişti din 120 de ţări, iar aplicaţia mobilă a fost descărcată de aproximativ 2,5 milioane de utilizatori.

„Cu această soluţie în care să zicem că artă tradiţională - un tablou sau poate o imagine, o poză, un tricou sau street art pot fi extinse în realitatea augmentată extrem de simplu prin acest drag&drop în tool-ul nostru, şi având această comunitate de 160.000 de artişti, am reuşit să creăm o platformă unde nu numai că artiştii comunică între ei, dar găsesc şi diferite proiecte şi în acelaşi timp avem instituţii sau chiar branduri care vin la noi pentru a lucra cu aceşti artişti.“

Printre clienţii start-up-ului se numără nume sonore precum Hard Rock Café şi United Nations. Până acum, proiectul Artivive a atras granturi în valoare de 1,2 milioane dolari de la statul austriac.

„Până acum avem o finanţare totală în jur de 1,5 mil. de dolari. Primul an l-am finanţat din banii noştri a fondatorilor şi pe urmă am început să primim şi granturi de la statul austriac care sunt tot aşa în jur de 1,2  milioane care s-au însumat până acum şi am de doi ani şi jumătate avem şi venituri destul de stabile care cresc de la lună la lună”, a precizat el.

Start-up-ul vrea ca în continuare să dezvolte şi o zonă de NFT în cadrul Artivive – un market-place pentru NFT-uri ce vor avea atât o componentă virtuală, cât şi fizică. Practic, o parte din finanţarea ţintită acum va merge în această direcţie.

„Ideea este că în momentul în care noi vom reuşi cu comunitatea noastră şi cu partenerii noştri să creăm un market-place şi pe partea de AR, cumpărătorii vor putea să descarce un PDF de la noi pe care vor putea să îl printeze şi să-şi pună NFT-ul pe perete, iar acesta va putea fi explorat cu ajutorul aplicaţiei. Adică noi vedem aşa cum ar fi ca un NFT 2.0 în ideea că are şi o conexiune cu partea reală”, a subliniat cofondatorul şi CEO-ul Artivive.

Până la finalul anului viitor, echipa Artivive şi-a propus să atragă în comunitatea sa circa 500.000 de artişti şi 10 milioane de utilizatori ai aplicaţiei mobile.

„Noi credem că această formă de artă în care îmbinam partea tradiţională cu partea digitală va fi forma de artă a secolului nostru, fiindcă aşa cum de exemplu fotografia şi filmul au devenit o formă de artă în secolul trecut, acum vedem că sunt cele două părţi în care în continuare avem mulţi artişti pe partea tradiţională, pe partea haptică şi avem foarte mulţi artişti care sunt mult în domeniul digital şi virtual. Şi atunci este clar că în viitor va fi un mix între cele două lumi şi nu se vor mai diferenţia între artişti tradiţionali şi virtuali sau digitali ci vor fi acelaşi lucru. Şi bineînţeles că singura tehnologie sau modalitate pentru a le îmbina este realitatea augmentata, iar noi ne-am propus la Artivive să fim brandul şi soluţia pentru această formă de artă la nivel mondial.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR