ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Ciprian Cazacu, cofondator şi CEO al easySales.ro, platformă pentru automatizarea vânzărilor online: Ne apropiem de venituri recurente anuale de 700.000 euro. Anul viitor intrăm pe piaţa din SUA

3 nov 2022 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul a atras până în prezent investiţii în valoare toatală de un milion de euro şi este prezent pe două pieţe externe deja - Bulgaria şi Ungaria Platforma easySales este folosită

Start-up-ul local easySales, care a dezvoltat o platformă SaaS pen­tru automatizarea şi cen­tralizarea activităţilor de e-commerce, esti­mează că va ajunge la finalul acestui an la ve­nituri recurente anuale de circa 700.000 euro, în con­diţiile în care echipa se concentrează acum mai mult pe clienţi de di­mensiune medie, adică ma­ga­zine online cu cifră de afa­ceri de un milion de euro care au între 2.000 şi 4.000 de comenzi pe zi, dar şi pe clienţi mari de tip enterprise care au cerinţe speciale de personalizare a soluţiei în funcţie de nevoile lor. În prezent, start-up-ul are un portofoliu de peste 600 de clienţi, din care 80% sunt din România, iar restul din Bulgaria şi Ungaria - primele pieţe externe pe care s-a extins easySales. Următoarea piaţă vizată pentru extindere este cea din SUA.

„Anul acesta am început extinderea în Ungaria, iar în decembrie anul trecut am in­trat pe piaţa din Bulgaria. Suntem pre­zenţi deja pe trei pieţe şi ne uităm mai departe să ne extindem în pieţe mult mai ambiţioase, cum este piaţa din Statele Unite ale Americii, ceea ce presupune un efort mai mare şi, să sperăm, şi re­zul­tate mult mai mari pentru noi. Pregătim deja produsul nostru pentru piaţa din SUA pentru că pe 3-4 mai anul viitor o să participăm la con­ferinţa White Label din Las Vegas, unde o să avem un stand şi o prezentare şi o să lansăm produsul nostru pe piaţa de acolo. Şi totodată sperăm să avem şi primii comercianţi care vor testa platforma noas­tră“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Gene­ration, Ciprian Cazacu, cofondator şi CEO al easySales. Proiectul a atras până acum investiţii totale de circa un milion de euro care susţin în continuare dezvoltarea, atât din punct de vedere tehnic, cât şi comercial.

Ce face însă mai exact platforma easySales? „Practic asigurăm un singur loc de acces într-un website prin care comerci­anţii online sau oricine îşi doreşte să vândă, să facă comerţ online, chiar şi cei din offline, găsesc toate lucrurile pregătite pentru ei ca să înceapă să facă acest lucru“, a explicat el.

„Facem conectări cu marketplace-uri mari din România care să le asigure vânzări chiar şi dacă nu au un website, de exemplu, conectări cu softuri de facturare, cu softurile curierilor, cu servicii de notificări prin SMS, prin mail, cu servicii de fulfillment, şi agregăm toate aceste platforme într-un singur loc, astfel încât pentru comercianţii online să fie simplu, automatizat şi să le permită să se axeze pe lucrurile care le aduc valoare, adică pe vânzări. Şi acest lucru îl facem automat şi simplu - în 30 de minute după ce un utilizator îşi face cont la noi, poate să fie prezent în mai multe locuri cu produsele lor, inclusiv în mai multe pieţe“.

Platforma easySales are încheiate parteneriate cu nouă jucători mari ce au marketplace-uri atât în România, cât şi în alte ţări, cum ar fi eMAG, Vivre, Elefant, OLX, Doraly, Cel, Okazii.ro, Flanco şi Decathlon.

„Ecosistemul de marketplace-uri a crescut şi aici în România, iar ca să dăm câteva exemple, cel mai cunoscut este eMAG probabil, dar au apărut şi altele cum ar fi Elefant, Decathlon şi foarte de curând, adică săptămâna trecută am integrat şi Flanco. Lucrăm intens, lucrăm inclusiv la integrarea altor marketplace-uri care urmează să apară în piaţa din România şi care nu sunt încă prezente ca noţiune de marketplace. Observăm un trend care ştiam că este foarte probabil să se întâmple şi în România la fel cum s-a întâmplat în Statele Unite, de exemplu, şi în Europa de Vest -  magazinele mari, care au deja trafic, care sunt deja tradiţionale şi au un brand puternic, se duc acum către marketplace-uri, astfel încât clienţii să aibă acces la mult mai multe produse decât au avut şi să îi fidelizeze, să le ofere servicii complexe şi să aducă valoare tuturor, adică şi comercianţilor, şi clientului final, şi magazinului în sine, care se transformă în marketplace“, a precizat Ciprian Cazacu, adăugând că acesta este motivul pentru se observă o tendinţă tot mai mare de transformare a magazinelor tradiţionale cu trafic mare în marketplace-uri.

„Iar soluţia noastră este foarte potrivită pentru nevoia comercianţilor de a fi prezenţi în mai multe marketplace-uri, astfel încât pentru ei să fie ceva simplu, automatizat, fără probleme, să sincronizăm stocul din toate aceste canale de vânzare în timp real, astfel încât să nu vinzi acelaşi produs în acelaşi timp către doi cumpărători diferiţi şi să nu poţi să trimiţi decât către unul.“

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR