ZF IT Generation

ZF IT GENERATION. Start-up Update. Grégoire Vigroux, cofondator al bonapp.eco, aplicaţie mobilă contra risipei de mâncare: Avem nevoie de o finanţare de 2 mil. euro pentru a începe să ne extindem la nivel regional de anul acesta. Suntem în discuţii cu investitori din mai multe ţări

15 mai 2024 Autor: Ioana Nita

Luna aceasta, start-up-ul va ajunge la vânzări totale de 80.500 de euro realizate prin aplicaţie, ţinta fiind de a creşte valoarea acestora la 200.000 de euro în decurs de un an.

Start-up-ul local bonapp.eco, care a dezvoltat aplicaţia mobilă cu acelaşi nume pentru a combate risipa alimentară, are deschisă în prezent o rundă de finanţare în valoare totală de 2 milioane de euro, bani necesari pentru a creşte vânzările şi pentru a se extinde la nivel regional, prima piaţă externă vizată fiind Bulgaria. De la lansarea aplicaţiei în noiembrie 2021 şi până acum, start-up-ul a atras în total investiţii de 1,4 milioane euro şi 200.000 de utilizatori.

„Avem nevoie de finanţare pentru că ne dorim să investim mai mulţi bani în marketing pentru a creşte vânzările. Este foarte interesant faptul că noi avem foarte mulţi consumatori, dar nu avem destul de mulţi retaileri. Avem 1 .200 de spaţii de retail, dar nu este suficient. Trebuie să avem mai mulţi parteneri în retail pentru că baza de clienţi creşte mai repede decât baza noastră de parteneri. Aşadar, căutăm 2 milioane de euro. Deja am atras investiţii în sumă totală de 1,4 milioane de euro de când am lansat businessul, acum doi ani şi jumătate. A fost bine pentru început, dar acum avem nevoie de 2 milioane de euro, inclusiv partea tehnologică, pentru că aplicaţia noastră este super bună, super funcţională, dar credem că poate fi şi mai bună pentru consumatori şi parteneri”, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Grégoire Vigroux, cofondator al bonapp.eco. De origine franceză, el este cunoscut pe plan local pentru compania Telus International, furnizor de servicii de outsourcing pentru procese de business şi IT, dar mai are în “portofoliul” său de antreprenor şi alte businessuri. Înainte de a lansa proiectul bonapp.eco, Grégoire Vigroux a vândut start-up-ul fenix.eco, care comercializa telefoane recondiţionate, către francezii de la Recommerce Group.

Echipa bonapp.eco se află deja în discuţii cu investitori din România, Bulgaria, Ungaria şi Franţa, şi estimează că va încheia runda de finanţare până în luna octombrie.

“Avem o conexiune franceză. Suntem o firmă 100% din România, dar noi cofondatorii suntem francezi, iar asta ne ajută când este vorba de business în general.”

În prezent, aplicaţia bonapp.eco este disponibilă în Bucureşti, Cluj-Napoca, iar din luna aprilie şi în Braşov, în total fiind înscrie în aplicaţie 1.200 de locaţii ale retailerilor, fie că sunt magazine, cafenele, baruri, restaurante sau hoteluri. Printre partenerii bonapp.eco se numără Penny, Starbucks, Glovo Express, Pain Plaisir, Ana Pan, Manufaktura, Ciorbe şi Plăcinte, Sara Green, Pullman, Ibis, Chopstix, Noodle Pack, Fabio Pizza, Domino’s Pizza şi Stradale.  

“Cu Penny merge foarte bine şi cu Penny am şi automatizat procedura, deci merge foarte bine. Penny este unul dintre cei mai mari retaileri cu care avem parteneriat ca şi cifră de afaceri şi număr de tranzacţii pe care le avem zilnic. De asemenea, şi parteneriatul cu Glovo Express merge foarte bine. Nu vorbesc de partea de <<delivery>>, ci de magazinele lor proprii alimentare. Totodată, şi vânzările pentru Starbucks merg bine şi nu numai, însă aceşti trei parteneri sunt în top”, a precizat Grégoire Vigroux.

Modelul de business al bonapp.eco presupune reţinerea unui comision din tranzacţiile derulate prin intermediul aplicaţiei.

“Acum în luna mai ajungem la o cifră de afaceri de 80.500 de euro, ceea ce noi numim <<gross merchandise value>> (GMV – valoarea totală a vânzărilor realizate prin aplicaţie – n. red.). Iar ţinta noastră este ca peste un an, în mai 2025, să ajungem la vânzări de 200.000 de euro”, a punctat el.  

În ceea ce priveşte numărul de locaţii partenere, start-up-ul şi-a propus ca până la finalul acestui an să ajungă la un total de 2.000 de locaţii în cele trei oraşe în care este disponibilă acum aplicaţia.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR