ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Radu Răuţă, cofondator dMonitor - motor de căutare pentru persoane expuse politic: Am luat un grant de 60.000 de euro care ne-a permis să facem un salt tehnologic. În septembrie lansăm platforma la nivel internaţional

27 iul 2023 Autor: Ioana Nita

Echipa dMonitor a parcurs programele de accelerare Innovation Labs, Innovx-BCR şi Microsoft for Startups.

Start-up-ul dMonitor, care dez­voltă o platformă de căutare a per­soa­nelor expuse din punct de vedere politic, a obţinut un grant în valoare de 60.000 de euro de la Innovation Norway cu ajutorul căruia a reuşit să construiască o soluţie ce va putea fi folosită la nivel internaţional. Lansa­rea noii soluţii va avea loc în sep­tembrie, principalele pieţe vizate pentru extinderea în străinătate fiind Balcanii de Vest, Republica Moldova şi Nordul Africii.

„Am făcut un salt tehnologic în sensul în care, dintr-o platformă, cum suntem astăzi, într-o lună şi jumătate o să fim un web app care va integra, va agrega, 65 liste de sancţiuni inter­naţio­nale. Am preferat să fim mai mult de­cât oferă media furnizorilor in­terna­ţio­nali, tocmai pentru a com­pensa şi a avea mai mult. Ne-am uitat la un «gold standard» de circa 10-15 liste internaţionale şi noi am zis să mergem şi mai mult decât atât“, a spus în ca­drul emisiunii ZF IT Generation Radu Răuţă, cofondator al dMonitor, proiect desprins din compania locală Process Lab. Practic, proiectul dMoni­tor a prins contur anul trecut în cadrul programului de preaccelerare Inno­va­tion Labs, plat­forma fiind lansată în iulie 2022. Aceasta funcţionează ca un motor de căutare a persoanelor expu­se public ce ajută companiile să îşi re­ducă riscul de pierderi financiare, având la dispoziţie într-un singur loc toate informaţiile necesare pentru evalua­rea riscului în cazul unui client nou, expus public sau politic.

În decurs de aproape un an, start-up-ul a reuşit să atragă şapte cli­enţi plătitori de pe piaţa locală, ciclu­rile de vânzare fiind destul de lungi. Toto­dată, în procesele de vânzare, echipa dMonitor s-a lovit de mai mul­te ori de faptul că managerii compa­nii­lor spuneau că folosesc deja o so­luţie internaţională, însă că nu func­ţio­nează la fel de bine şi pe plan local.

„Acest lucru ne-a impulsionat să dezvoltăm şi noi propria noastră platformă la nivel internaţional. Ce înseamnă o platformă la nivel internaţional? Înseamnă că, în urma răzbânului din Ucraina, numărul sancţiunilor internaţionale aplicate a crescut semnificativ. Aceste platforme internaţionale oferă în timp real sau cât mai aproape de realitate actualizări privind sancţiunile aferente, iar informaţia este foarte complexă. Dacă noi vorbim doar despre persoane expuse şi businessurile asociate acestora, listele internaţionali de sancţiuni vorbesc despre persoane, soţi, soţii, copii, businessuri, case, bunuri, iahturi, avioane, ş.a.m.d.“, a explicat el, adăugând că planul iniţial era de a începe dezvoltarea unei soluţii pentru piaţa internaţională din 2024, fiindcă este vorba atât de o investiţie de timp, cât şi de resurse materiale.

“Însă, am câştigat în primăvăra aceasta un grant de la IEA Grants, Innovation Norway, care a avut un apel de proiecte pentru start-up-urile din România în tehnologie. Am început implementarea acestui proiect finanţat din acest grant în februarie. Cu alte covinte, am putut să ne bugetăm cu această sumă ceea ce ne doream noi să facem în 2024, în a doua jumătatea anului, şi facem anul acesta, estimând că vom lansa platforma pe 15 septembrie.”

Start-up-ul vrea să înceapă extinderea la nivel internaţional cu pieţe din apropierea României, primele ţări vizate fiind cele din Balcanii de Vest.

“Contrar trendurilor, fiindcă strat-up-urile îşi doresc foarte mult să meargă în SUA, Marea Britanie, vestul Europei, noi ne dorim să mergem în ţări în curs de dezvoltare, în pieţe emergente, în pieţe unde modelul nostru de business, care este în continuare acelaşi de <<pay as you go>>, dar vei consuma şi vei plăti cât vei consuma, nu te ţinem ca captiv la nişte preţuri pe trei ani”, a subliniat Radu Răuţă.

“Am avut potenţiali clienţi care ne spuneau: <<nu pot să lucrez cu voi, deoarece mai am de plătit 2 ani şi dacă reziliez, mai am de plătit 1 an>>. Şi erau nişte sume foarte mari. Noi de aceea ne dorim să mergem în Balcanii de Vest, în Republica Moldova, în ţări din nordul Africii, pentru că vedem pe baza unor statistici şi studii internaţionale, că aceste pieţe au şi ele sector bancar, sector de asigurări ş.a.m.d., care se alinează la nivel global unor standarde şi regulamente. Există monitorizări, valori şi rapoarte care sunt publicate anual despre aceste ţări şi despre modul în care funcţionează sistemele din aceste ţări şi vedem acest trend şi această nevoie. Aşa că ne gândim că decât să mergem într-o piaţă foarte competitivă, cu multe soluţii, <<well established>>, preferăm să mergem în aceste pieţe emergente şi acolo să răspundem nevoilor lor la cel mai bun preţ posibil”, a completat el.

După parcurgerea programului de pre-accelerare Innovation Labs, start-up-ul a fost acceptat şi în cadrul programelor Microsoft for Startups şi Innov-BCR, acesta din urmă ajutând echipa dMonitor să îşi definească strategia de extindere în străinătate.

“Am fost selectaţi şi acceptaţi în cadrul acceleratorului Innovx – BCR, care ne-a ajutat foarte mult să înţelegem nevoia clienţilor, să înţelegem nişte diferenţiatori faţă de ceea ce există în momentul de faţă în modelul de pricing, în modul în care tarifăm şi în care punem un preţ pe volume, modul în care ne gândim cum să intrăm în alte pieţe şi modul în care ne gândim cum trebuie să arate o companie internaţionalizabilă. Toate acestea le-am învăţat în cadrul Innovx.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR