ZF Live

Sorana Georgia, director general Billa la ZF Live: Avem trei angajaţi care umblă pe la competitori şi compară preţurile

Autor: Octavian Calei

10.05.2013, 12:59 430

Sorana Georgia, director general Billa, a discutat vineri, 10 mai, la emisiunea de business ZF Live, transmisă în fiecare zi de luni până vineri de la 10:00 la 11:00 dimineaţa pe live.zf.ro, despre tendiţele din comerţul modern şi vânzările de Paşte.

Sorana Georgia a spus la ZF Live că pentru a menţine preţurile la un nivel competitiv, o echipă formată din trei angajaţi vizitează magazinele principalilor competitori, monitorizând şi comparând preţurile la top 500 articole comercializate de Billa.

Ce a spus Sorana Georgia la ZF Live:

Cifra de afaceri pentru Billa a crescut cu 10% faţă de anul trecut

Clienţii au făcut cumpărături de Paşte şi pentru un grătar - mici, bere, sucuri

Anul trecut am deschis magazine relativ mici. Am avut magazine de 400-600 de metri pătraţi. Creşterea de 10% nu este justificată de aceste magazine.

Preţurile s-au dus foarte mult în jos. Noi facem comparaţii de preţ în fiecare săptămână cu principalii competitori. Indicele de preţ nu are voie să fie peste 100%, adică să fim la acelaşi nivel cu principalii competitori. Uneori luăm în comparaţie jucători agresivi pentru ajustarea preţurilor, cum ar fi Kaufland.

Avem o creşterea reală, nu este vorba de „inflaţie internă”

Românii în ultima vreme se limitează la esenţial, la supravieţuire. Românii cumpără mâncare, băutură în continuare. În perioada de Paşte, românii fac unele excese, cumpără mai mult decât le trebuie.

Foarte mulţi clienţi au început să renunţe să meargă la hipermarketuri în weekend, preferă să cumpere de la magazine din apropiere.

33% a fost creşterea la cantitatea de carne de miel vândută. Creşterea este semnificativă faţă de anul trecut. Preţul a fost cam la nivelul anului trecut. Nu am importat niciun gram de carne de miel. România are oi, avem furnizori care ne asigură tone

Carnea de porc a înregistrat creştere substanţială, peste 10%, în perioada de Paşte

Zona de legume fructe a performat foarte bine de la începutul anului. Am avut creştere şi de 50%. Au mers foarte bine citricele, bananele

Există legenda că supermarketurile nu vor să cumpere din România. Ba vrem să cumpărăm din România, numai trebuie să avem parteneri. Au început să apară parteneri serioşi, de exemplu avem un furnizor de ciuperci care livrează în toate lanţurile din România, de asemenea şi pe leguminoase avem un partener serios.

Secretul este ca producătorii să înceapă să facă asociaţii.

Avem trei angajaţi care umblă pe la competiţie şi verifică preţurile, top 500 de articole vândute de noi pentru a le compara. Nu avem aceleaşi preţuri în toată reţeaua la un produs. Ne adaptăm la piaţa locală. Cea mai mare diferenţă dintre o locaţie şi alta este de circa 8%.

Sunt zone unde se simte mai tare criza: Galaţi, Brăila. Depinde şi de puterera de cumpărare a cartierelor, în centru nu s-a simţit atât de tare criza.

Nu cred că s-a terminat recesiunea, mai avem de tras.

Am înregistrat cifra de afaceri de 310 mil. euro în 2012 şi 270 mil. euro în 2011

Cred că este vorba de o schimbare a obiceiului de cumpărare, magazinele de proximitate au luat din cota hipermarketurilor

Clienţii se orientează foarte mult la ora actuală pe mărci proprii pentru că văd că pot să obţină aceeaşi calitate la un preţ mai mic. Unele dintre aceste mărci proprii sunt produse în România, cel puţin în cazul nostru. Majoritatea mărcilor noastre sunt din România. Mărcile proprii vor avea o creştere de două cifre anul acesta. Mărcile private cred că vor ajunge peste 15% din cifra de afaceri.

Pentru că nu se investeşte în marketing la mărcile private româneşti, acestea pot fi vândute cu un preţ mai agresiv.

România are cam zece ani în urma Poloniei în retail. Este foarte greu să găseşti oameni care vor să evolueze în retail, pentru că este vorba de muncă multă, inclusiv fizică.

Moderator ZF: De ce credeţi că niciun antreprenor român nu a reuşit să aibă o reţea mare de retail modern?

Este foarte greu să-ţi scoţi banii imediat. Românul vrea să-şi scoată banii înapoi în cinci luni, nu merge în retail.

Vânzările pe metru pătrat sunt pe un trend ascendent. Noi ne-am dus spre suprafeţe mai mici pentru că am văzut că acelaşi profit se poate face şi în aceste condiţii.

Magazinul de la ASE, Dorobanţi ne-a depăşit aşteptările. În mod normal, cam în trei ani ajunge un magazin pe profit. Vrem să deschidem 10-12 magazine pe an.

În Polonia au reţele de magazine mici care merg foarte bine. Cred că în aceeaşi direcţie vom merge şi noi. Oamenii s-au săturat de aglomeraţie, de cheltuieli cu benzina şi încearcă să găsească soluţii locale.

80% din marfă avem de pe piaţa internă. 

Cred că Guvernul ar trebui să sprijine agricultura şi zootehnia pentru ca noi să putem vinde în reţelele moderne produse din România.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
AFACERI DE LA ZERO