ZF Live

ZF Live. Stelian Bujduveanu, viceprimar al municipiului Bucureşti: Nu putem avea un transport public eficient fără benzi unice şi o integrare la nivel de Bucureşti-Ilfov

Autor: Robert Manea, Bogdan Alecu

31.01.2022, 14:00 311

Pentru a fi eficient, un serviciu de transport public trebuie să aibă un grad de încărcare cât mai mare, însă acest lucru se întâmplă doar dacă acesta permite deplasarea într-un timp mai scurt, în timp ce în Bucureşti, din cauza lipsei benzilor unice pe cele mai multe dintre rute, nu se întâmplă.

Timpul mare de aşteptare în staţie şi cel petrecut blocat în trafic, alături de lipsa de curăţenie şi starea proastă a mijloacelor de transport în comun reprezintă principalele probleme cu care se confruntă Societatea de Transport Bucureşti (STB) şi implicit sunt şi motivele pentru care mulţi bucureşteni preferă să stea blocaţi în trafic, dar în propriile maşini, decât să apeleze la autobuze sau tramvaie.

„Singura soluţie ca autobuzele să poată circula fără probleme, fără a mai avea şi alte autovehicule pe banda lor şi ca cetăţeanul să aibă un timp de circulaţie mai mic şi serviciul să fie unul accesat de toată lumea - pentru că renunţi la maşină dacă faci 15 minute cu autobuzul versus o oră cu automobilul personal - este să imple­mentăm pe cât mai multe străzi sistemul implementat pe bdul Regina Elisabeta - banda reversibilă pe contrasens. Pe Regina Elisabeta avem o soluţie foarte bună, cu banda unică ce merge spre Universitate. Opusul acestui sistem este soluţia de pe bdul Unirii, cu acele «popice» care delimitează banda autobuzului şi care este aglomerată de turisme. Din 2017 nu s-au mai dat amenzi obiective pentru intrat pe banda autobuzului de către poliţia locală, iar soluţia ar fi ca acestea să fie supravegheate de Poliţia Rutieră - ceea ce nu se poate. Acele popice nu sunt estetice, creează o senzaţie de claustrofobie în trafic. Abia ne-am obişnuit cu gardul tramvaiului“, a explicat în cadrul emisiunii ZF Live Stelian Bujduveanu, viceprimar al municipiului Bucureşti. El a subliniat că soluţia nu poate fi însă implementată la nivel de bulevarde.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO