ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Mirela Ivaşcu, Decoplast: Am construit a doua fabrică de tâmplărie PVC, care ne va majora capacitatea de producţie cu 25%. Investiţia este de 2 mil. euro

13.04.2023, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ La nivel naţional, compania are o reţea de şase depozite, dintre care două în Bucureşti şi câte unul la Timişoara, Slatina, Craiova, Târgovişte ♦ Cel mai nou este un depozit aflat în zona Lizeanu – Lacul Tei, care va deservi partea de nord a Capitalei.

Decoplast, un producător de tâmplărie PVC din Bucureşti, va deschide o a doua fabrică până la sfârşitul acestui an şi îşi va extinde reţeaua naţională de depozite în următorii doi ani, ca răspuns la cererea în creştere de pe piaţa construcţiilor.

„Fabrica noastră se află în Popeşti, care ţine de oraşul Mihăileşti, la 15 kilometri de Bucureşti, într-un spaţiu construit de noi. În acest moment, avem o capacitate de producţie de până la 800 de rame pe zi. Avem în jur de 7.000 de metri pătraţi de spaţiu de producţie, iar anul acesta am construit încă o fabrică. Este finalizată şi urmează s-o utilăm în a doua parte a anului. Cu această unitate de producţie vom creşte capacitatea de producţie cu 25%. Am luat această decizie deoarece cererea era mare, era nevoie de încă 25-30% capacitate de producţie în vârful de sezon“, a spus Mirela Ivaşcu, unul dintre fondatorii Decoplast, la emisiunea online ZF Logistica Businessului.

Doar construcţia a absorbit o investiţie de aproximativ 900.000 de euro, iar pentru echipamente vor mai fi alocaţi încă 1 milion de euro, astfel că bilanţul investiţiei va ajunge la aproape 2 milioane de euro.

Decoplast este un business pornit în 2004 ca distribuitor de tâmplărie de Mirela Ivaşcu, soţul ei Ionuţ Atudosiei şi sora ei Raluca Ivaşcu. Patru ani mai târziu, ei treceau de la distribuţie la producţie.

„Am lucrat o perioadă la un producător tâmplărie din PVC, iar la un moment ne-am desprins şi am vrut să ne facem propriul business. Am început cu un magazin pe Şoseaua Virtuţii, în sectorul 6, apoi am deschis încă două. În trei ani, ajunsesem la zece magazine în Bucureşti.“

În 2008, s-au hotărât să facă producţie, iar ulterior au renunţat la magazine şi au rămas strict producător. Această nouă etapă a început cu un credit de la bancă şi un spaţiu de producţie mic, închiriat, din sectorul 5 din Bucureşti. Astăzi, Decoplast se adresează distribuitorilor, care fac ulterior partea de contractare şi de montaj. Deoarece Decoplast lucrează pe comandă, nu cu stocuri, produsele sale nu sunt listate în reţelele de bricolaj.

„Distribuitorii vând mai departe clienţilor din diferite sectoare – de la rezidenţial la birouri. Vindem peste tot în ţară şi facem şi export. Cel mai departe am vândut în Canada şi Maroc, dar suntem şi în mai multe ţări europene. Acum încercăm să ne întărim prezenţa în Franţa.“

La nivel naţional, compania are o reţea de şase depozite, dintre care două în Bucureşti şi câte unul la Timişoara, Slatina, Craiova, Târgovişte. Cel mai nou este un depozit aflat în zona Lizeanu – Lacul Tei, care va deservi partea de nord a Capitalei.

„După 2023 mai vrem să mai facem două depozite în ţară şi să ne întărim poziţia în ţările în care facem exporturi. Pentru anul acesta ne-am propus să păstrăm nivelul afacerilor de anul trecut şi să terminăm de utilat a doua fabrică din Mihăileşti.“

Mirela Ivaşcu spune că anul trecut compania s-a confruntat cu mai multe provocări la nivel logistic, însă, în primul trimestru al acestui an, unele probleme s-au mai rezolvat, cum este cazul preţurilor, care s-au stabilizat.

„Rămâne de văzut ce se întâmplă de acum înainte, când începe sezonul construcţiilor.“

Decoplast are 140 de angajaţi, dintre care circa 40 provin din India şi Nepal, şi recrutarea de personal fiind una dintre provocările anilor trecuţi. Compania a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de aproximativ 13 milioane de euro.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial