ZF Private health

ZF Private Health. Vlad Teodorescu, managing partner la Donna Medical Center din Bucureşti, un business nişat pe servicii medicale pentru femei: „Analizăm ideea de-a ne extinde în afara Bucureştiului. Ne uităm la accesul la medici, la concurenţă şi la puterea de cumpărare a pacienţilor“

10.05.2024, 00:07 Autor: Mirabela Tiron

♦ Este foarte greu să creşti un business medical care este generalist şi care nu se diferenţiază. Cred că  şansa medicilor care contemplă la a fi antreprenor este aceea de-a deschide un centru pe o nişă medicală.

Donna Medical Center din Bucureşti, un business nişat pe servicii medicale pentru femei, înfiinţat în 2011 de Elena Claudia Teodorescu, medic radiolog specializat în imagistica sânului, estimează pentru acest an afaceri de 7 milioane de euro, faţă de 5,5 mil. euro anul trecut.

 „În primul trimestru din acest an am lucrat pentru autorizarea unui nou RMN, ca parte a dotării centrului nostru de ima­gistică avansată din zona Pipera. Este vorba de un RMN 1,5 Tesla pe care putem face aproape toate tipurile de examinări. In­ves­tiţia s-a ridicat la aproximativ 700.000 de euro“, a spus Vlad Teodorescu, managing partner al clinicilor Donna Medical Center, în cadrul ZF Private Health.

Bazele Donna Medical au fost puse în 2011, iar opt ani mai târziu   a fost inaugurată a doua clinică, Donna Medical Center din Pipera, unde s-a dezvoltat un centru de imagistică unde se află un RMN 3 Tesla şi un CT (computer tomograf).

În clinica din Pipera s-a făcut o extindere de spaţiu, iar investiţia a implicat şi amenajarea unui nou spaţiu, pe lângă instalarea de RMN şi adăugarea de noi birouri. Anul trecut a crescut numărul de pacienţi unici la peste 60.000.

Cererea pentru serviciile medicale pentru femei este în creştere, clinicile au adresabilitate pe investigaţiile pentru cancer de sân şi ginecologie.

Donna Medical Center a finalizat anul trecut cu afaceri de 5,5 milioane de euro, iar  pentru anul acesta estimează afaceri de 7 milioane de euro.

„Analizăm ideea de-a ne duce în afara Bucureştiului cu conceptul pornit aici. Acum lucrăm la această analiză cu specialişti pentru a determina şansele de succes“.

Elementele luate în considerare sunt accesul la medici cu experienţă pe nişa pe care activează compania, iar aici  oraşele-cen­tre universitare sunt cele mai ofertante, po­trivit lui. Pe lângă partea ce ţine de resursa uma­nă, de medici, un alt element luat în cal­cul este piaţa, respectiv potenţialii pacienţi.

„Aici ne uităm atât la concurenţă sau la ce este dezvoltat într-o zonă geografică, cât şi la puterea de cumpărare a pacienţilor. Deci vorbim de o combinaţie de medici, concurenţă, putere de cumpărare şi mai sunt şi alte elemente“.

Concurenţa este din ce în ce mai puternică în Capitală, se deschid noi centre, atât start-up-uri, iar jucătorii mari se dezvoltă în continuare organic sau prin achiziţii.

El precizează că este foarte greu să creşti un business medical care este generalist şi care practic  nu se diferenţiază prin ceva strategic diferit. Şi atunci în opinia lui, şansa medicilor care contemplează la a fi antreprenor este în a deschide  propriul centru pe o anumită nişă medicală.

„Noi credem că prin dimensiune aceasta mai mică reuşim să fim mai flexibili, mai agili şi să răspundem mai bine nevoi pacienţilor“.

Donna Medical Center are în plan investiţii în procese de digitalizare în vederea eficientizării. Mai mult, Vlad Teodorescu mai spune că vede în tehnologie o oportunitate.

„Vorbim de tehnologie bazată pe protocoale, de inteligenţa artificială. Pot ajuta medicii în a interpreta anumite examinări mai bine şi poate mai repede. Vorbim de tehnologii, de exemplu de voice recognition. Partea aceasta de scriere a rezultatului este foarte importantă şi ne ajută să eficientizăm procesele noastre de eliberare de rezultate mai repede, ceea ce înseamnă un avantaj pentru pacient. Au apărut softuri pe care ne gândim şi noi să le integrăm, de voce recognition.“

 Compania s-a dezvoltat organic în ultimii ani şi a investit constant în extindere. Anul trecut, în toamnă, compania a deschis un centru  de oncologie de nişă pentru femeile cu cancer, o investiţie de 250.000 euro. Anterior, în urmă cu doi ani, compania a deschis un centru de recuperare medicală, Recondition.

În prezent Donna Medical are 85 de medici iar aproximativ 10% din veniturile companiei vin din contractele cu Casa de Sănătate. Acestea sunt venituri din partea de imagistică, de RMN, CT, mamografie şi partea de oncologie.

„Ar trebui să avem program de screening naţional pe mai multe afecţiuni. Se tot încearcă tot felul de versiuni pilot, sunt tot felul de echipe care conlucrează, care gândesc aceste programe pilot, dar noi nu am văzut şi nu am fost informaţi că până la urmă ar trebui să ştim că există ceva în derulare în sensul acesta“.

Companiile care activează pe piaţa serviciilor medicale private, în asistenţa medicală specializată, au raportat  afaceri totale de 10,3 miliarde de lei (2 mld euro) în 2022, în creştere cu 13% faţă de anul anterior şi de cinci ori mai mult faţă de acum zece ani, potrivit unei analize ZF pe baza datelor transmise de ONRC. Mai exact este vorba de cifra de afaceri rulată de cele 9.803 firme ce activează pe cod CAEN 8622- activităţi de asistenţă medicală specializată.

 

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria