ZF Profesii liberale

ZF/Libra Internet Bank Profesii Liberale. Rolul practicienilor în insolvenţă într-un business: trebuie să se comporte ca adevăraţi oameni de business

14.05.2024, 00:05 Autor: Georgiana Mihalache

Practicienii în insolvenţă trebuie să cunoască în detaliu un business şi să gândească cele mai bune soluţii în momentul în care o companie este în insolvenţă. Astfel, ei se comportă ca nişte adevăraţi oameni de business pentru a gestiona relaţia companiei în insolvenţă, cu creditorii. Antreprenorii trebuie să păstreze un nivel al fluxului de numerar pe plus pentru a preveni eventualele probleme de finanţare, crede George Catană, reprezentant Libra Internet Bank. El a fost prezent în cadrul emisiunii ZF Profesii Liberale, alături de Paul Dieter Cîrlănaru, CEO al CITR.

„Trebuie să finanţăm sustenabil. Cea mai mare problemă pe care am identificat-o de-a lungul timpului este că în business antreprenorii iau din cash-flow şi se finanţează din activitatea curentă pentru activitatea pe termen lung. Cu cash-flow negativ e foarte greu să te descurci“, a spus George Catană, reprezentant Libra Internet Bank.

Paul Dieter Cîrlănaru, CEO al CITR, a explicat că rolul practicianului în insolvenţă a apărut din nevoia de a gestiona companiile care intrau în această procedură, pentru a fi un liant între partea juridică, relaţia cu instanţele de judecată, partea economică, pentru a repune compania pe picioare, creditorii pentru a vedea ce datorii sunt de recuperat.

Paul Dieter Cîrlănaru, CEO al CITR

Paul Dieter Cîrlănaru, CEO al CITR

 

„În acest cerc noi trebuie să stăm în mijloc, să nu fim păr­tinitori, orientaţi către vreuna din aceste părţi şi să găsim în fiecare caz soluţia cea mai bună. Fie că vorbim de restruc­tu­rarea unei companii, fie că vorbim de lichidarea companiei, în ambele scenarii obiectivul este de a găsi soluţia optimă spre a aduce cât mai multă plus-valoare înapoi pe masă şi de a distribui, bineînţeles, cât mai multă valoare către creditor într-un mod ordonat“, a explicat Paul Dieter Cîrlănaru.

 

De unde vine resursa umană?

Practicienii în insolvenţă pot fi absolvenţi de drept sau de studii economice, cu experienţă de lucru timp de trei ani, ambele discipline fiind importante în activitatea ulterioară. După ce parcurg un stagiu de pregătire şi un examen, pot intra în profesie.

Sunt trei forme de organizare în care lucrează practicienii în insolvenţă - cabinet individual, instituţii profesionale în care există un singur practician cu un portofoliu mai mare de clienţi, şi societăţile profesionale, unde este un parteneriat de doi sau mai mulţi practicieni.

„Un practician în insolvenţă trebuie să aibă o capacitate de a înţelege businessul şi pentru asta trebuie să ai şi partea economică, şi juridică şi o experienţă de management în care să te poţi uita obiectiv. E foarte important să iei datele corecte şi să le interpretezi corect, să ai tu o experienţă şi să te uiţi la ele prin propriu filtru, nu prin modul în care-ţi sunt sunt prezentate. Te poţi uita la comparabile, la alte companii din domeniu“, a explicat CEO-ul CITR.

Paul Dieter Cîrlănaru a listat ăi cele mai importante trei aspecte ale jobului de practician în insolvenţă, şi anume diagnoza companiei, în care identifică activele, pasivele şi datoriile unei companii, urmată de recomandarea unei soluţii şi la final implementarea planului, dacă este aprobat de creditori.

„Libra Internet Bank acordă o importanţă deosebită profesorilor liberale, practicienii în insolvenţă sunt incluşi în această categorie. Susţinem practicienii în insolvenţă cu partea comercială, tot ceea ce ţine de operaţional, conturi şi toate serviciile pe care le putem pune la dispoziţie şi le oferim gratuitate. Este un domeniu de interes“, a adăugat George Catană, reprezentant Libra Internet Bank.

 Paul Dieter Cîrlănaru a menÅ£ionat că în prezent sunt circa 7.000 de proceduri de insolvenţă ale companiilor de impact, un număr relativ constant, în uÅŸoară creÅŸtere de câţiva ani. EvoluÅ£ia este similară unor state precum Polonia, mai adaugă profesionistul. „Astăzi văd mai multă lipsă de performanţă faţă de perioade în care aveam mai multă insolvenţă“, crede el.

„Din cauza dobânzilor crescute şi a inflaţiei care a generat creşterea dobânzilor, este o uşoară creştere a cererii de creditare la începutul anului, un uşor optimism faţă de sfârşitul anului 2023. Cred că tot ceea ce s-a întâmplat în perioada 2021-2023 se va vedea cel mai accentuat în 2025. Anul 2024 o să fie probabil un an liniar, ţinând cont şi şirul de alegeri prin care o să trecem. Tensiunile nu se vor manifesta în economie“, a concluzionat George Catană.

 

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea
Libra