ZF Transilvania

Motoarele dealerilor auto locali au intrat în ralanti

18.12.2008, 18:33 24

Conducerea companiei clujene Topcar, dealer local al marcii Seat, estima la începutul anului o cifra de afaceri pentru 2008 de 5,6 mil. euro, în crestere cu aproximativ 82% fata de anul 2007, cand firma clujeana a obtinut vanzari totale de peste 3 mil. euro. Acum, potrivit celor mai recente estimari facute de reprezentantii companiei clujene, Topcar va încheia anul 2008 cu vanzari totale de peste 4,3 mil. euro, compania realizand în primele zece luni din acest an o cifra de afaceri de peste 3,9 mil. euro, în scadere cu aproximativ 7% fata de perioada similara de anul trecut.

Numarul total de masini comercializate în perioada ianuarie-octombrie 2008 a fost de 304 autoturisme, fata de 318 unitati comercializate în acelasi interval de anul trecut. Conducerea companiei anunta la începutul anului 2008 ca target de vanzari pentru anul în curs un numar de 440 de autoturisme Seat, în crestere fata de cele 373 de masini vandute în 2007.
"Cu toate ca preconizam sa vindem în acest an 440 de autoturisme Seat, tinand cont de criza financiara din prezent credem ca vom încheia anul 2008 cu un numar total de 325 de autoturisme Seat livrate. Promotiile existente si noul model Seat Ibiza Sport Coupe, abia sosit în gama noastra de masini vor sustine estimarile noastre'', a declarat pentru ZF Transilvania Alina Cernea, director de marketing in cadrul companiei Topcar.
Potrivit reprezentantilor Topcar, aspectele negative care au favorizat scaderea vanzarilor de masini noi sunt achizitia în numar mare a masinilor rulate, majorarea dobanzilor, instabilitatea cursului valutar si costurile de finantare mai mari fata de anul trecut.
"Perioada urmatoare o putem privi cu optimism, daca tinem seama de faptul ca programul Remat va demara din luna ianuarie a anului 2009, iar masurile privind taxa de înmatriculare sunt stimulative pentru masinile noi. Credem ca anul viitor se vor gasi unele modalitati de înlesnire a creditarii, ceea ce ar reprezenta un aspect pozitiv pentru evolutia pietei de masini noi'', a spus Alina Cernea.
Topcar desfasoara activitati de comercializare a autoturismelor Seat prin intermediul showroom-ului din Cluj-Napoca.
"Chiar daca în prezent piata auto locala urmeaza acelasi trend descendent din ultima perioada, ne asteptam totusi ca într-o perioada relativ scurta de timp sa apara o echilibrare, în masura în care piata auto second-hand îsi va încetini ritmul de crestere'', a afirmat directorul de marketing Topcar.
Compania Topcar a fost infiintata in anul 2001, iar în urma incheierii unui parteneriat cu Porsche Romania devine dealer al marcii Seat in Cluj, finalizand primul an cu un numar de 50 de masini vandute. Obiectul de activitate Topcar este comercializarea autoturismelor Seat, numarul mediu de angajati ai firmei fiind de 21 de persoane.
Conducerea companiei clujene Eurial Invest, dealerul local al marcii Peugeot, a comercializat în primele noua luni din acest an un numar total de 620 de unitati Peugeot, ceea ce reprezinta o scadere a autoturismelor livrate de peste 20% fata de perioada similara din 2007, cand compania clujeana a vandut un numar de 747 de autoturisme.
Dealerul clujean a încheiat exercitiul financiar 2006-2007 cu o cifra de afaceri de peste 14,5 mil. euro. Reprezentantii Eurial Invest au targetat la începutul anului în curs un numar total pentru 2008 de 1.124 de autoturisme Peugeot livrate, în crestere cu aproximativ 19% fata de anul trecut.
"Anul trecut, Eurial Invest a livrat un numar total de 950 de unitati Peugeot, iar pentru acest an, din cauza crizei financiare de pe piata auto, credem ca vom înregistra un volum de vanzari apropiat de cel obtinut în 2007. Evolutia vanzarilor a fost influentata de diversi factori neprevizionati precum cresterea pretului la combustibil si la materiile prime, demararea cu întarziere a programului de înnoire a parcului auto, introducerea noii taxe de poluare, dar si presiunea crizei economice'', a declarat pentru ZF Transilvania Mircea Dezmirean, director de vanzari in cadrul companiei Eurial Invest.
Din totalul celor 620 de autoturisme comercializate în primele noua luni din acest an, cele mai bine vandute modele au fost Peugeot 206, model comercializat în 209 unitati, Peugeot 207 în 114 unitati, modelul Peugeot Boxer în 73 de unitati, Peugeot 308 în 72 de unitati, iar modelul Peugeot 107 în 33 de unitati.
Marca Peugeot este prezenta in Romania din 1991 prin intermediul grupului Eurial. Grupul Eurial Invest este alcatuit din sase concesiuni construite dupa conceptul Blue-Box, localizate astfel: trei in Bucuresti, si cate una în orasele Pitesti, Ploiesti si Cluj-Napoca si trei showroom-uri, doua în Bucuresti si unul în Alba Iulia. La nivel national, reteaua Peugeot din Romania este formata din importatorul autorizat Peugeot cu sediul în Bucuresti si din cei 21 de distribuitori ce acopera 42 de orase.
Conducerea companiei Merch Auto, dealer Honda si importator al autocarelor Yutong, estima la începutul anului în curs o cifra de afaceri pentru 2008 de 20 mil. euro, în crestere cu aproximativ 128% fata de anul trecut, cand firma a obtinut vanzari totale de 8,8 mil. euro. In prezent, reprezentantii Merch Auto si-au revizuit în scadere estimarile pentru anul în curs pana la valoarea de 14 milioane de euro.
In primele noua luni din acest an, compania clujeana a comercializat în total 44 de autocare Yutong fata de 20 de unitati livrate în perioada similara de anul trecut, 70 de autoturisme Honda, fata de 69 comercializate în acelasi interval din 2007 si 1.105 ATV-uri. Targetul de vanzari pentru 2008 anuntat de reprezentantii Merch Auto la începutul anului este de 150 de autoturisme Honda livrate, 80 de autocare Yutong si 2.000 de ATV-uri.
Firma Merch Auto a fost infiintata in anul 1997 la Cluj-Napoca si este reprezentant zonal pentru marca de automobile Honda, desfasurand activitati de comercializare si prestari servicii in domeniul auto. Din 2004, compania a devenit importator si distribuitor in Romania al autocarelor Yutong, fabricate de compania chineza Yutong Bus Ltd, si comercializeaza din anul 2006 diverse modele de ATV-uri. Actionarii companiei sunt persoane fizice romane, numarul de angajati Merch Auto fiind de 30 de persoane.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO