ZF Transilvania

Producătorul de componente auto Coindu România caută 50 de oameni pentru fabrica din Curtici, Arad

Producătorul de componente auto Coindu România caută...

Autor: Laurentiu Cotu

19.04.2022, 17:44 628

Producătorul de componente auto Coindu România, parte a grupului portughez Coindu, are disponibile în prezent 50 de locuri de muncă (25 pentru confecţioneri-asamblori articole din textile şi 25 pentru muncitori necalificaţi în industria textilelor) la fabrica din localitatea Curtici, judeţul Arad, potrivit site-ului Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Arad.

Compania a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de 359,1 mil. lei (74,5 mil. euro), în scădere cu 28% faţă de anul anterior, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor. Coindu România a trecut în 2020 pe pierdere, având un rezultat negativ de 755.887 de lei (157.000 de euro), de la un câştig net de peste 7,2 mil. lei (1,5 mil. euro), obţinut în 2019, conform datelor publice. Coindu a ajuns în 2020 la un număr mediu de 1.079 de angajaţi, cu 368 de oameni mai puţin decât în 2019.

Compania produce în fabrica din Curtici tapiserii auto şi alte componente soft de interior pentru producătorii mari de autoturisme, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei. România a fost prima piaţă internaţională pe care a intrat Coindu, care în prezent mai deţine pe lângă fabrica din Curtici unităţi de producţie în Portugalia şi în Mexic, dar şi două centre de dez­voltare şi un birou de vânzări în Germania. Fondată în anul 1988 de o familie germană împreună cu doi oameni de afaceri portughezi, Coindu s-a ocupat iniţial cu producţia de genţi. Patru ani mai târziu, compania a deschis o unitate de producţie în Portu­galia, dedicându-se exclusiv producţiei de com­ponente auto.

Industria auto a fost lovită în 2021 de patru crize, pornind de la pandemie, continuând cu lipsa componentelor electronice şi cu scumpirea ma­teriilor prime, iar pe final de an industria să fie lovită de creş­terea puternică a costurilor legate de energie. Peste acestea s-a supra­pus şi explozia preţurilor transpor­turilor dinspre Asia, care au crescut şi de zece ori. Constructorii auto au renegociat o parte dintre contractele cu furnizorii, însă chiar şi aşa o parte din costul suplimentar va fi transferat şi într-o creştere a preţurilor maşinilor noi.

Cele mai mari zece grupuri şi pro­ducători de componente auto de pe piaţa locală au înregistrat în 2020 un business cumulat de 39 de miliarde de lei, în scădere uşoară de la 40,5 miliarde de lei în 2019. Cei mai mari producători de componente auto din România sunt Continental, Star Assembly,  Autoliv, Michelin, Hella Pirelli, Bosch, Marquardt, Leoni şi Yazaki, potrivit topului producătorilor de componente auto realizat de ZF.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO