ZF Transilvania

Remarul vrea sa asigure mentenanta automotoarelor Siemens

08.09.2004, 00:00 33



Cunoscand intentia Societatii Nationale de Transport Feroviar Marfa de a achizitiona un numar de locomotive diesel electrice de la firma Siemens din Germania, din care cea mai mare parte urmeaza sa fie montate in tara, compania clujeana Remarul 16 februarie a depus o oferta pentru a asigura mentenanta automotoarelor marca Siemens. "Compania germana a adus o serie de automotoare in Romania si acum cauta o societate in tara care sa asigure intretinerea acestor componente", a declarat pentru ZF Transilvania, Marta Aurori, director de marketing la Remarul 16 februarie. In 2003, societatea clujeana a inregistrat o cifra de afaceri de 12 milioane de euro. "Am incercat sa pastram constanta cifra de afaceri, prin diversificarea productiei conform cerintelor pietei de reparatii de material rulant si prin asimilarea de noi servicii de reparatii", a declarat Vasile Muresan, director general Remarul 16 februarie SA..



Pentru reorganizarea fluxurilor tehnologice, achizitionarea de utilaje, de aparate de masura si control si a celor care privesc imbunatatirea climatului de lucru, societatea clujeana a investit in 2003 aproximativ 13 miliarde de lei, suma alocata si in acest an pentru modernizarea capacitatilor de productie. Compania clujeana repara anual 100 de locomotive, principalii beneficiari fiind Societatea Nationala de Transport Feroviar Calatori si Marfa, Compania Nationala CFR si Societatea Feroviara de Turism CFR. "Peste 80% din cifra de afaceri provine din colaborarea cu aceste societati, restul de 20% datorandu-se beneficiarilor terti. Acestia sunt marile societati private din tara, precum SIDEX Galati, RAL Oltenia sau Azomures Targu Mures", a mai spus Vasile Muresan.



Societatea Remarul 16 februarie a fost infiintata in 1870, odata cu inaugurarea tronsonului feroviar Cluj-Oradea. In iulie 2000, societatea este privatizata integral, prin cumpararea de catre asociatia salariatilor a pachetului de 70% din actiuni, celelalte fiind detinute de SIF Banat-Crisana (13%) si actionari PPM (17%). Din 1999, compania clujeana a reluat reparatiile la locomotivele cu abur, majoritatea pentru Germania si Austria, in prezent reparandu-se doua, trei pe an. "In 2.000 am vandut in Suedia, pentru un parc de distractii, prima mini locomotiva cu abur proiectata si fabricata in atelierele noastre. Acum avem in fabricatie o alta locomotiva mai mica care va fi terminata la sfarsitul acestei luni", a mai spus Vasile Muresan. Dupa 1990, Remarul 16 februarie a avut solicitari pentru a relua reparatiile locomotivelor cu abur care mai functionau in Sibiu, Covasna si Viseu. Ulterior, societatea a reparat primele locomotive ale Romaniei care au ajuns piese de expozitie in muzeele din tara.
transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO