ZF Transilvania

Teraplast Bistrita se extinde pe piata de PVC

24.02.2005, 00:00 39

Compania Teraplast Bistrita, unul dintre principalii jucatori autohtoni de pe piata produselor din PVC, a anuntat in acest an investitii de 5 milioane de euro menite sa continue programul de dezvoltare al firmei inceput acum cativa ani.



Valoarea totala a investitiilor derulate anul trecut de catre producatorul bistritean a depasit 3 milioane de euro.



"Cea mai importanta investitie din 2004 a vizat deschiderea fabricii Orizont, cea mai noua unitate de productie a firmei", a declarat pentru ZF Transilvania Emanoil Viciu, director general al firmei bistritene.



Sumele alocate in acest an vizeaza in principal cresterea capacitatilor de productie la profilele din PVC, modernizarea liniilor de productie, precum si dezvoltarea unor sisteme de depozite si distributie in teritoriu.



Conducerea companiei bistritene estimeaza in acest an o cifra de afaceri de 37 de milioane de euro, in crestere cu 47% fata de 2004.



"Ca urmare a cresterii vanzarilor, firma a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 25,17 milioane de euro, realizandu-se astfel o crestere de 30% fata de 2003", a mai spus directorul general al Teraplast.



Daca la nivel valoric afacerile firmei au crescut anul trecut cu 30%, la nivel fizic, productia de mase plastice s-a imbunatatit cu 20%, trendul ascendent fiind asteptat sa continue si in acest an, printr-o noua crestere de 25%.



"Impactul investitiilor realizate de noi s-a vazut in primul rand in cresterea cifrei de afaceri in anul 2004, comparativ cu anii precedenti. In plus, prin fabrica de tamplarie Orizont, Teraplast atinge un nou segment de piata, prin executia tamplariei PVC, adresandu-se direct clientilor finali", a afirmat Emanoil Viciu.



Fabrica are o suprafata de 2.400 de mp si a necesitat o investitie de peste doua milioane de euro, fiind destinata productiei de ferestre si usi din PVC, cu profile pentacamerale si geam termoizolant.



"Unitatea este echipata cu utilaje cu comanda numerica, transmiterea datelor efectuandu-se online, prin intermediul unui software specializat", a explicat directorul general al Teraplast



Vanzarile companiei bistritene tintesc in special piata materialelor de constructii si cea a finisajelor interioare.



Pe piata externa, Teraplast vinde aproximativ 22% din volumul total al productiei, principalii parteneri la export fiind situati in Ungaria, Italia si Republica Moldova.



Oficialii firmei estimeaza ca Teraplast detine o cota de piata de 40% pe segmentul tevilor din PVC.



Piata de profil are mare potential, pentru ca in curs sunt investitii de zeci de milioane euro in refacerea retelelor de apa si canalizare si de filtrare a apei, in foarte multe orase din tara.



Cea mai mare parte a finantarilor pentru reabilitarea acestor retele vin chiar de la Uniunea Europeana.



Principalii competitori sunt grupul german Rehau, Gealan, Valrom sau Palplast Sibiu (care face parte din grupul petrolier privat Rompetrol).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO