ZF Transilvania

Ungurii aduc mocheta si in Romania

17.05.2004, 00:00 42



Compania ungara Diego Kft., distribuitor de mochete, covoare, podele laminate si linoleum, a inaugurat recent la Baia Mare primul magazin din Romania. Compania intentioneaza sa mai deschida pana in luna iulie inca trei magazine la Arad, Timisoara si Oradea.



"Scopul nostru este de a deschide noi magazine in Romania, in special in orasele apropiate de granita cu Ungaria. Totodata, pe plan international, vrem sa ne extindem in tarile inconjuratoare, precum Slovacia, Croatia si Ucraina, unde dorim sa aducem produse de calitate la preturi competitive", a declarat pentru ZF Transilvania Csaba Sipos, reprezentantul Diego Kft in Romania. Pe termen lung investitorul maghiar doreste infiintarea de magazine proprii in toate orasele resedinta de judet din Romania, precum si crearea unui punct de logistica la Cluj, Sibiu sau la Brasov.



"Suntem constienti ca prin aparitia noastra pe piata de aici, cu relatiile comerciale pe care le avem, putem contribui la primirea Romaniei in Uniunea Europeana in anul 2007. Dorim sa va fim parteneri de incredere pe un timp indelungat. Birocratia aici nu e chiar problematica, dar tin sa precizeze ca am avut niste greutati cu stabilirea impozitului", a precizat Csaba Sipos.



Pe piata din Romania, Diego va comercializa aceleasi produse ca si in Ungaria - furnizate de producatori din Belgia, Elvetia si Germania. Diego Kft s-a infiintat in anul 1992, cu sediul la Budapesta, profilul societatii fiind vanzarea en-gross a covoarelor. In 1995 s-a infiintat o retea de magazine in sistem de franciza, care s-a dezvoltat an de an. Prin inaugurarea obiectivului din Baia Mare, Diego Kft a ajuns la 73 de magazine (fata de 12 cate erau in 1999) deschise in trei state invecinate: Ungaria, Ucraina si Romania. In reteaua Diego, lucreaza in prezent aproximativ 650 de persoane. Cifra de afaceri societatii a evoluat de la 37,1 milioane euro in 2002, la 53,7 milioane de euro in 2003, in timp ce profitul a fost de 3,7 milioane de euro, fata de 2,8 milioane de euro in 2002.



Csaba Sipos explica acesta evolutie prin deschiderea, in 2003, a 18 magazine, dintre care unul la Kiev. In pofida recesiunii care caracterizeaza aceasta piata, Diego a prognozat pentru 2004 cresterea cifrei de afaceri pana la 61 milioane euro. transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO