Ziarul de Duminică

Reclama, sufletul lui Boursicot

27.06.2000, 00:00 12



"Noaptea Devoratorilor de Publicitate" a satisfacut toate gusturile, a epuizat toate tematicile, a captat, pana dimineata, intreg interesul publicului. In noaptea de vineri spre sambata, Fundatia DaKINO a reusit sa adune la Sala Palatului destui iubitori de publicitate pentru a convinge ca manifestarea este una de lung parcurs.

Dan Chisu, presedintele fundatiei, a deschis "Noaptea..." invitandu-l alaturi pe Jean Marie Boursicot, cel mai mare colectionar de spoturi si reclame din lume. Acesta i-a invitat pe cei prezenti sa urmareaca proiectiile ca pe un eveniment cinematografic, nu ca pe o derulare de clipuri publicitare. "Manifestati-va cat mai liber! Strigati, fluierati, acum sunteti spectatori pe un stadion al publicitatii!", a spus Boursicot. Devoratorii i-au urmat sfatul: s-a ras, s-a aplaudat, s-a tropait, s-a strigat. De plictisit, nici vorba! Intrarea a facut-o trupa "Sensor" din Cluj, care a sustinut un spectacol de ritm lovind cu mare arta butoaie, cutii cu bere ori jenti de automobile. Apoi, puterea omeneasca de abstractizare si clasificare s-a aratat si-aici. Reclamele au fost grupate pe categorii. Printre marcile cele mai degustate s-au numarat "Axe" si "Durex". Umorul a fost principala calitate a clipurilor prezentate, chiar daca au existat si unele atentionand asupra problemelor serioase ale planetei: SIDA, protectia naturii ori grija fata de Tibet. Umorul a venit si involuntar, din cateva clipuri orientale: "Always Coca-Cola" a sunat de-a dreptul bizar in vietnameza, iar reclamele la detergentii irakieni au fost induiosator de serbede. Cu toate acestea, cele aproape 500 de pelicule au umplut un gol imens de vreme ce au trezit atata placere. Spectacolul s-a prelungit si in holul Salii Palatului, prilej tocmai bun pentru sponsori de a-si etala marfurile. George Vintila a animat standul unui producator de sampon, in timp ce indraznetii s-au lasat colorati pe plete. Organizatorii doresc ca in aceasta toamna "Noaptea Devoratorilor de Publicitate" sa fie prezenta si in alte orase din tara.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels