Ziarul de Duminică

Totul despre Facebook/ de Ziarul de duminică

Totul despre Facebook/ de Ziarul de duminică

Autor: Ziarul de Duminica

22.07.2011, 00:01 155

De câţiva ani, nu mulţi, se vorbeşte despre Revoluţia Facebooksau Revoluţia Internet. Cam peste tot în lume, mare parte dintreutilizatorii internetului au acces şi la Facebook, în unele ţăriprocentul este chiar foarte mare. Un ziar important scria în urmăcu câteva săptămâni că reţelele sociale au "detronat" pornografiaca activitatea numărul 1 pe internet. Dacă Facebook ar fi oţară, ar fi a treia cea mai mare din lume ca "populaţie" (adicănumăr de utilizatori). În lume, există 1,5 milioane de fermieri"reali". Pe Facebook există 80 de milioane de "fermieri virtuali",adică împătimiţi ai celui mai celebru joc de pe reţeaua desocializare, Farmville.

Iată că apare şi la noi o carte despre fenomenul Facebook -Alexandru-Brăduţ Ulmanu. Carteafeţelor. Revoluţia Facebook în spaţiul social,Editura Humanitas*). "Am pornit în documentarea şi scrierea acesteicărţi cu câteva întrebări în minte - spune autorul. Altele s-auconturat pe parcurs. Ce schimbă social media? De ce spunemcă Facebook e o revoluţie? Dacă n-am fi avut Twitter şi Facebook,s-ar fi petrecut lucrurile la fel în Tunisia, în Egiptul care s-ascuturat de dictatura lui Mubarak, în Republica Moldova?Influenţează social media lumea politică şi modul în caresuntem guvernaţi? Cum ne-am fi luat informaţiile despre cutremurul,tsunami-ul şi accidentul nuclear din Japonia? De ce anumite acţiunistrâng mii de susţinători, în timp ce altele se îneacă în anonimat?Cum ne afectează faptul că suntem conectaţi toată ziua la ceea cespun şi ce fac prietenii? Prietenii virtuali sau reali? Cum schimbăsocial media jurnalismul şi ce pot face gazetarii? Mi-am pustoate aceste întrebări (şi altele) şi am încercat să văd cerăspunsuri pot găsi. Am stat de vorbă cu zeci de oameni, le-amcerut părerea şi am vrut să le înţeleg poveştile."

"Uniiîşi pun CV-ul pe Facebook - e de părere comentatorul media IuliaComănescu -, alţii fac campanii altruiste, firmele se promovează -egoist, dar cu o componentă altruistă, fiindcă nimeni nu le-ar luamesajele bombastice în seamă -, politicienii români încearcă săstrângă voturi, politicienii americani reuşesc să strângă voturişi, mai ales, toată lumea îşi pune pe Facebook pozele din concediu.Despre toate acestea vorbeşte Brăduţ Ulmanu, care a testat un numărapreciabil din cele 600 de milioane de moduri în care exista prin2011 ceva numit Facebook."

Alexandru-Brăduţ Ulmanu (născut în 1973, la Bucureşti) activeazăîn presă din 1991, iar din 1996 predă jurnalismul în calitate decadru didactic universitar şi trainer. A lucrat în presa scrisă,online, radio şi de agenţie, şi s-a ocupat cu predilecţie decultură şi media. Şi-a luat licenţa şi a absolvit masteratul laFacultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării (FJSC) aUniversităţii din Bucureşti, unde ulterior a început să ţinăcursuri de jurnalism şi comunicare. Este, de asemenea, trainerinternaţional în jurnalism - a susţinut programe de pregătireprofesională cu jurnalişti în toată ţara, dar şi în Belgia, Cehia,Republica Moldova, Armenia şi Statele Unite. Este coautor al maimultor cărţi de jurnalism în română şi engleză şi a numeroasearticole şi studii publicate în ţară şi în străinătate. După obursă Freedom Forum la cotidienele americane USA Today şiFlorida Today în 1992, a revenit în SUA în anul universitar2000/ 2001, când a fost bursier Fulbright la prestigioasa AnnenbergSchool for Communication de la University of Southern California,Los Angeles, unde a studiat comunicarea online şi a scris pentruOnline Journalism Review; în 2007/ 2008, a fost bursier alCarter Center din Atlanta. Internetul, jurnalismul online şi socialmedia se numără printre preocupările sale principale. În 2001, aconceput şi a susţinut primul curs de jurnalism online din România,la FJSC. Între proiectele sale online se numără relansareasite-ului evz.ro, în 2005, care, sub conducerea lui, a devenitprimul ziar online din România cu o secţiune de bloguri. Înprezent, scrie pentru o serie de publicaţii, între careEsquire şi EJC Magazine, precum şi pe blogul său,jurnalismonline.ro. Poate fi urmărit şipe Twitter, la twitter.com/bradutz.

*) Alexandru-Brăduţ Ulmanu - Carteafeţelor. Revoluţia Facebook în spaţiul social,Editura Humanitas

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO