Companii

Supliment Retail. Cei trei P din retail în 2024: preţ, promoţie, prudenţă

Supliment Retail. Cei trei P din retail în 2024: preţ,...

Autor: Cristina Roşca

07.05.2024, 00:06 51

Consumul privat s-a menţinut pe parcursul întregului an 2023 în zodia prudenţei, inflaţia care a continuat să îşi arate colţii punându-şi amprenta asupra puterii de cumpărare. Dat fiind că preţurile au crescut şi anul trecut - chiar accelerat în anumite cazuri -, iar salariile nu au ţinut pasul, oamenii au devenit mai atenţi la modul în care îşi cheltuie banii. Astfel, au cumpărat mai puţin, la ofertă, mai rar sau mai ieftin.

Premisele nu sunt diferite nici pentru acest an, în care se vorbeşte totuşi de scăderea inflaţiei şi de o adevărată luptă a promoţiilor şi a ofertelor între retailerii care încearcă astfel, la fel ca acum circa 15 ani, să îi atragă pe clienţi în magazine cu promisiunea celui mai mic preţ.

În pofida prudenţei care caracterizează consumul în 2024, comercianţii din retailul alimentar vorbesc despre o expansiune susţinută, de zeci sau chiar sute de magazine noi, iar producătorii şi procesatorii anunţă lansări şi investiţii, afirmând că trebuie să te menţii în horă ca să rămâi relevant pe termen lung.

Dezvoltarea este cuvântul de ordine şi în alte segmente ale comerţului local, de la electro-IT la modă. Totuşi, există o serie de alte tendinţe care arată că lucrurile se schimbă. Spre exemplu, în modă, cele mai multe intrări de nume noi şi lansări sunt în zona outleturilor şi a magazinelor cu profil discount, această piaţă urmând modelul din comerţul alimentar. Şi aici preţul devine argumentul suprem când vine vorba de shopping.

Ce alte tendinţe se conturează în 2024 în retail? Citiţi în paginile care urmează.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO