Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Cu o croşetă şi câteva ghemuri de aţă, Sorana Cocheci şi-a început un business de obiecte croşetate, care astăzi ajung şi în ţările din Europa

04.02.2022, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Povestea Sorana Croşetează a început în urmă cu patru ani, când antreprenoarea a pus mâna prima dată pe andrele, apoi pe croşetă, pentru că dorea să îşi găsească o activitate de relaxare, iar de la un hobby până la un business a mai fost un singur pas.

Sorana Cocheci şi-a transformat pasiunea pentru croşetat într-un business şi creează jucării şi obiecte decorative dintr-o croşetă şi o aţă. Produsele sub marca Sorana Croşetează ajung şi în afara ţării, mai exact în statele europene.

Povestea businessului a început în urmă cu patru ani, când Sorana Cocheci a pus mâna prima dată pe andrele, apoi pe croşetă, pentru că îşi dorea să aibă o activitate care să o relaxeze, însă în scurt timp croşetatul a devenit pasiunea sa, iar de la un hobby până la o mică afacere a fost un singur pas.

„În prima fază, eu nici nu am gândit toată această poveste ca fiind un business, ca ceva care ar putea să îmi aducă un venit în plus, am făcut-o din pasiune. De la bunica mea m-am inspirat pentru tot ce înseamnă lucrul manual. Businessul a început la un an după ce am descoperit această pasiune, când prietenii mei m-au încurajat să merg mai departe“, povesteşte Sorana Cocheci.

Bunica sa a fost principala sursă de inspiraţie şi tot ea a ajutat-o pe antreprenoare cu câteva cărţi din care a putut învăţa tehnici, însă informaţia nu era suficientă, iar Sorana Cocheci a început să înveţe moduri noi de a croşeta de pe internet. Primele produse vândute au fost câteva haine croşetate.

„Tehnica jucăriilor este mai complicată decât cele de vestimentaţie, am văzut că se pot face lucruri foarte drăguţe din tehnica pe care o folosesc la jucării, am învăţat această tehnică şi m-am apucat să fac câteva modele. Apoi am rămas pe aceasta nişă, dar asta nu înseamnă că voi face doar jucării, depinde foarte mult de inspiraţia pe care o voi avea“, spune ea.

Sorana Cocheci îşi doreşte să dezvolte businessului şi prin adăugarea altor tipuri de produse, precum articole vestimentare, dar şi obiecte personalizate.

„Dacă ne întâlnim la o cafea şi observ că îţi place un anume lucru sau te pasionează ceva, vreau să surprind printr-un obiect croşetat.“

Pentru a realiza un obiect croşetat, Soranei Cocheci îi ia circa 13-14 ore, atât partea tehnică, cât şi cea de creaţie.

Un alt plan de dezvoltare a antreprenoarei este de a lansa un site, însă nu îşi doreşte să fie un magazin online, cât mai degrabă o prezentare a proiectelor sale.

„Nu vreau să fie cu vânzare propriu zisă a produselor, vreau să fie ceva mai complex, altfel pierzi contactul cu clientul şi se pierd anumite nuanţe de care am nevoie pentru a înţelege ce vrea clientul“, explică ea.

Toate produsele realitate de către antreprenoare sunt pe comandă, neavând stocuri, pentru că, spune ea, niciodată nu îi ies două produse la fel.

De asemenea, antreprenoarea plănuieşte să lanseze şi câteva cursuri de croşetat pentru a-i învăţa pe oameni tehnicile necesare pentru realizarea anumitor produse.

Investiţiile într-un astfel de business variază foarte mult în funcţie de ceea ce îşi doreşte un om să facă, însă costurile de început pot fi foarte mici. De asemenea, şi veniturile depind de cât de multă muncă depune un antreprenor, însă Sorana Cocheci spune că acest business nu este singura sa activitate, ea lucrând în zona de costumer service şi project management. Cu toate acestea, ea este de părere că daca ar face din Sorana Croşetează un full time job ar reuşi să îşi asigure veniturile necesare pentru traiul de zi cu zi.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania