Dolo Trans Olimp (DTO), companie care în ultimii ani a devenit unul dintre cei mai mari transportatori rutieri de pe piaţa locală, controlată de antreprenorul Cristian Dolofan, a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de 378,3 mil. lei (78,5 mil. euro), în creştere cu 30% faţă de anul anterior, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor. Compania a realizat anul trecut un profit net de 2,9 mil. lei (605.000 de euro), în scădere cu 11% faţă de anul precedent, când Dolo Trans Olimp a obţinut un câştig net de aproximativ 3,3 mil. lei (695.000 de euro), conform datelor publice. Compania a avut în 2020 un număr mediu de 474 de angajaţi, cu 10 oameni mai puţin decât în 2019.
Antreprenorul Cristian Dolofan a demarat businessul Dolo Trans Olimp în 2011, cu 8 camioane. La începutul acestui an compania deţinea o flotă de peste 350 de camioane şi trei platforme logistice cu o suprafaţă totală de 277.000 mp (în Bradu, cu 120.000 mp, în Mărăcineni, cu 150.000 mp, şi Nădlac, cu 7.000 mp), conform unor informaţii anterioare.
În ultimii ani, Dolo Trans s-a axat pe transportul de autovehicule. Compania are contracte de colaborare cu Pirelli, Michelin, Samsung, Arcese Trasporti, LKW Walter, Rhenus. Dolo Trans Olimp transportă autovehicule inclusiv pentru Mercedes-Benz, pe lângă maşini Dacia de la Mioveni, dar şi automobile Peugeot şi Citroën pentru Trust Motors, importatorul celor două branduri pe piaţa locală, potrivit unor informaţii furnizate anterior de companie.
Cristian Dolofan este nepotul lui Gheorghe Dolofan, cel care deţine importatorul mărcilor Peugeot, Citroën şi DS pe piaţa locală, compania Trust Motors şi dealerii Peugeot sub compania Eurial Invest. Dolofan, absolvent de Politehnică, Secţia transporturi rutiere, a devenit în ultimii ani cel mai mare client de camioane Mercedes-Benz prin compania de transport Dolo Trans Olimp şi unul dintre cei mai mari transportatori rutieri de pe piaţa locală.
În România există circa 300.000-310.000 de şoferi cu atestate profesionale, iar angajatorii din domeniul transporturilor se confruntă cu un deficit acut de personal, potrivit unor informaţii primite anterior de la Uniunea Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). Veniturile unui şofer de camion pot ajunge la peste 2.200 de euro net pe lună, potrivit UNTRR. În prezent, 90% din transportul rutier extern este realizat de firmele româneşti în spaţiul comunitar, în timp ce doar 10% este către spaţiul extracomunitar. Conform datelor Eurostat, transportul intracomunitar operat de transportatorii români (în tone) a fost în creştere începând cu anul 2008 şi s-a dublat în perioada 2012-2013.
Pe termen mediu şi lung România va pierde aproximativ 200.000 de şoferi profesionişti, inclusiv familiile lor şi se va confrunta cu o criză fără precedent pe piaţa muncii. Reducerea activităţii din cauza pandemiei şi Pachetul Mobilitate al Comisiei Europene, care prevede ca un şofer de camion să revină la bază din patru în patru săptămâni, iar camionul din opt în opt, au determinat transportatorii români să restrângă activitatea pe care o au în Vest.