Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) estimează pentru acest an o creştere a vânzărilor de 6% în 2012 la 100.000 de unităţi, după ce anul trecut piaţa a scăzut pentru cel de-al patrulea an consecutiv cu 11% la 94.600 de autoturisme.
Vânzările totale au avut un declin mai redus, de 7% la 110.700 de autovehicule, în condiţiile în care vehiculele comerciale au crescut anul trecut cu peste 25% la 12.600 de unităţi.
Cea mai bine vândută marcă s-a menţinut Dacia, cu aproape 31.000 de autovehicule vândute, urmată de Volkswagen cu aproape 11.500 de maşini.
Clasele mini, mică şi compactă au scăzut între 5% şi 20% anul trecut, în timp ce toate celelalte au înregistrat creşteri. Astfel, în timp ce maşinile de 8.000-15.000 de euro au avut vânzări în scădere, cele de peste 20.000 de euro au crescut.
"Anul trecut piaţa a fost dominată de persoanele juridice, care au reprezentat 60% din vânzările de maşini, în timp ce programul "Rabla" a reprezentat restul de 40%", a spus Brent Valmar, vicepreşedintele APIA.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels