Unde se încadrează C5 în toate acestea? Limuzina de clasă medie a constructorului lansată în versiunea facelift anul trecut se doreşte a fi o alternativă la alte modele deja clasice în segment. Alături de motorizările diesel HDi din portofoliu, cunoscute pentru consumul redus, C5 vine şi cu o suspensie pneumatică - dotare care nu se mai întâlneşte la niciun alt model din segmentul său. Acest sistem oferă două avantaje majore - în cazul în care este necesar să se traverseze un sector de drum mai denivelat sau cu obstacole, maşina poate deveni în câteva secunde un SUV, în timp ce la drum lung oferă senzaţia unui "covor zburător", maşina amortizând cu succes aproape toate denivelările.
La interior C5 este în continuare printre cele mai confortabile modele din clasa sa, fie că vorbim de scaunele care pot include funcţia de masaj pe lângă cea de încălzire sau de direcţia de limuzină. Pe de altă parte, nu am apreciat spaţiul relativ restrâns oferit pasagerilor de pe bancheta spate, care aminteşte mai mult de segmentul compact. De asemenea, este de criticat şi faptul că nu se pot "citi" melodiile de pe iPhone prin Bluetooth.
La interior este de apreciat şi volanul cu butuc fix, soluţie la care însă C4 a renunţat. Cu toate că sunt aproape 20 de butoane pe acest butuc, comenzile se învaţă rapid şi pe lângă ideea de design este de apreciat şi faptul că este îmbunătăţit nivelul de siguranţă în condiţiile în care întotdeauna airbagul este deschis în aceeaşi poziţie.
Unul dintre punctele forte ale maşinii îl reprezintă motorul diesel de 2,0 litri HDi şi 163 CP, care este fără îndoială unul dintre cele mai economice din clasa sa. Spre exemplu, la un drum de aproape 200 km în extraurban am atins un consum mediu de 4,3 litri/100 km, în condiţiile în care cel mediu oficial este de 4,9 litri/100 km, iar cel extraurban este de 4,1 litri/100km - pentru o maşină de clasă medie ce cântăreşte peste 1,6 tone şi cu sistemul de climatizare în funcţiune.
În ceea ce priveşte achiziţia, preţul de pornire al lui C5 cu motorul diesel şi echipare Exclusive este de peste 29.000 de euro, însă există oferte de reduceri de până la 3.000 de euro pentru modele de pe stoc.
Citroën C5 Exclusive 2,0 HDi
Propulsie: diesel, L4 , 1.997 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală cu şase trepte, 163 CP la 3.750 rpm, 340 Nm la 2.000 rpm
Performanţe: 0-100 km/h 9,1 s, viteză maximă 210 km/h, consum mediu 4,9 l/100 km, emisii CO2 129 g/km.
Preţ: de la 29.630 euro cu TVA
Plus: suspensie pneumatică, echipare demnă de clasa premium
Minus: spaţiu uşor restrâns pentru pasagerii din spate
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels