Peste 1.200 de motoare de Airbus sau Boeing, inclusiv uriaşul 747, sunt echipate anual cu componente făcute într-o fabrică cu aproape 120 de angajaţi din cartierul bucureştean Militari.
Anul trecut, businessul Unison Engine Components, unitate deţinută în proporţie de 100% de conglomeratul american GE, a generat un business de 41 de milioane de dolari (164 de milioane de lei), cu aproape 8% mai mare decât în 2014. Planurile pentru 2016 sunt de a creşte cu 10%, producţia urmând să fie susţinută şi de intrarea în fabricaţie a unei noi generaţii de motoare.
„În ultimii cinci ani de zile am avut în fiecare an o creştere de 12-15% ca volum. Dacă în 2010 făceam circa 800-850 de camere de ardere, anul trecut am făcut 1.200“, spune Cristian Bruja, directorul general al Unison Engine Components, unitate aflată în portofoliul americanilor de la GE.
Fabrica din Bucureşti a apărut în 2002 printr-un parteneriat între GE şi firma românească Turbomecanica (TBM), iar din 2007 este complet în proprietatea americanilor sub denumirea de Unison Engine Components.