Auto

Jeep Grand Cherokee, legenda americană cu inimă italiană

Jeep Grand Cherokee, legenda americană cu inimă italiană

Autor: Bogdan Alecu

09.12.2011, 00:04 297

Jeep Grand Cherokee alături de Range Rover sunt automobilele care au pus bazele segmentului off-roaderelor premium, cel al maşinilor proiectate pentru a oferi confort şi performanţe nu numai pe asfalt, ci şi în afara acestuia.

Cea mai nouă generaţie a lui Grand Cherokee este şi prima lansată de când la conducere nu mai sunt nemţii de la fostul DaimlerChrysler, ci italienii de la Fiat. Cu toate acestea, încă mai sunt elemente de structură care sunt de origine Mercedes-Benz ML.

La capitolul design, Grand Cherokee revine parcă uşor spre designul de acum două generaţii, cu forme mai rotunjite, în timp ce modelul din 2005 avea forme mai "coluţuroase". Odată cu trecerea de sub influenţa nemţilor sub cea a ita­lie­nilor, acum sub capotă nu se mai regăseşte un propulsor de ori­gine Daimler, ci unul produs de italienii de la VM Motori, dar mai economic şi mai puternic decât cel ante­rior.

Performanţele SUV-ului au crescut şi în ceea ce priveşte off-roadul. Suspensia pneumatică QuadraLift face astfel încât garda la sol să varieze cu până la 10 cm. În plus, sistemul de tracţiune integrală Quadra-Drive II a rămas la fel de performant, primind în plus şi programe prestabilite ca la Range Rover pentru Zăpadă, Noroi/Nisip şi Stânci. La toate acestea se adaugă şi reductorul, astfel că diferenţa în teren accidentat o fac acum doar anvelopele.

Imediat cum se intră în habitaclu se poate observa o creştere a calităţii, dar aceasta încă este departe de ce oferă concurenţa germană, fiind sub Touareg, X5, ML sau Q7. Cu toate acestea, şi Jeep dispune de o listă destul de lungă de dotări care include volan încălzit, tempomat adaptiv.

Grand Cherokee porneşte de la 43.000 de euro cu TVA in­clus cu motorul de 3,0 litri diesel de 190 CP, în timp ce pentru cel de 241 CP se va plăti 46.100 de euro.

Jeep Grand cherokee 3,0 CRD V6

  • Propulsie: V6, 2.987 cmc, tracţiune integrală, transmisie automată cu cinci rapoarte, 241 CP la 4.000 rpm, 550 Nm la 1.800 rpm

  • Performanţe: 0-100 km/h 8,2 s,viteză maximă 202 km/h, consum mediu 8,3 l/100 km, emisii CO2 218 g/km

  • Preţ: 46.100 euro cu TVA

  • Plus: Imagine, interior spaţios

  • Minus: Cutie de viteze cu numai cinci trepte, prea scump raportat la concurenţă

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO