Auto

Mâine vine Lodgy pe piaţa locală. Cu cine se bate Dacia pe segmentul maşinilor de familie

Mâine vine Lodgy pe piaţa locală. Cu cine se bate Dacia pe segmentul maşinilor de familie

Lodgy va veni pe piaţa locală cu preţuri de la 9.500 de euro pentru motorizarea pe benzină de 1,6 litri şi 85CP

Autor: Bogdan Alecu

05.06.2012, 00:06 1384

Segmentul monovolumelor, aşa-zisele "maşini de familie", reprezintă pe piaţa locală vânzări lunare de cel mult 100 de unităţi, iar primele locuri sunt ocupate de modele cu preţuri de peste 15.000 - 20.000 de euro. Aşa arată piaţa în care va concura Dacia Lodgy începând de mâine, odată cu lansarea pe piaţa locală a modelului produs în Maroc, la Tanger.

În timp ce Duster a fost lansat în 2010 pe unul dintre cele mai dinamice segmente ale pieţei locale, cel al SUV-urilor, dublând practic peste noapte această nişă, Lodgy vine pe al doilea cel mai mic segment al pieţei, vânzări mai mici decât maşinile de familie înregistrând doar limuzinele de lux, cu preţuri de peste 70.000 de euro.

În primele patru luni ale acestui an s-au vândut pe piaţa locală 351 de automobile de familie, în scădere cu 35% faţă de perioada similară a anului trecut. La nivelul anului 2011, piaţa acestora a crescut cu 22% faţă de 2010, la aproape 1.700 de unităţi. Cel mai bine vândut monovolum în 2012 a fost ca şi anul trecut Peugeot 3008, al cărui preţ pleacă de la aproximativ 17.000 de euro, cât de altfel costă şi Chevrolet Orlando, care se anunţă a fi principalul concurent al lui Lodgy pe piaţa locală.

Lodgy va veni pe piaţa locală cu preţuri de la 9.500 de euro pentru motorizarea pe benzină de 1,6 litri şi 85CP.

Peugeot 3008 este şi cel mai bine vândut monovolum pe piaţa franceză, printre primele pe care Lodgy a fost comercializat luna trecută.

Franţa şi Spania au fost la nivelul lunii mai printre primele pieţe vest-europene pe care grupul Renault a demarat livrările noului model de familie Dacia Lodgy, fiind înmatriculate aproape 1.800 de unităţi în Franţa şi peste 250 în Spania.

La nivel european, Lodgy va concura pe unul dintre cele mai mari segmente, cu volume anuale de aproape 800.000 de unităţi, din care Renault vrea peste 10%, având în vedere producţia estimată de cel puţin 60.000 de unităţi anul acesta şi 170.000 de unităţi anul viitor la uzina din Maroc.

Pe piaţa franceză Lodgy a urcat în luna mai direct pe locul trei în topul celor mai bine vândute automobile de familie, depăşind modele precum VW Touran sau Renault Kangoo. În topul clasamentului francez al automobilelor de familie se află în continuare modelele Peugeot 3008 şi 5008.

Monovolumul Lodgy a readus "pe plus" înmatriculările Dacia pe piaţa franceză, asigurând o creştere de peste 5% în mai faţă de perioada similară a anului trecut, la peste 6.800 de autoturisme, în timp ce la nivelul primelor cinci luni scăderea este de aproape 23%, la 31.500 de maşini.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO