Producţia de maşini a scăzut cu 19% în iunie faţă de perioada similară a anului trecut, la 35.121 de unităţi, faţă de un declin de 38% în mai 2020 faţă de mai 2019, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), astfel încât ritmul scăderii s-a înjumătăţit în doar o lună, iar în următoarele luni devine tot mai plauzibilă o revenire pe creştere, dar numai lună la lună.
La nivelul primelor şase luni din 2020, producţia a atins un nivel de puţin peste 187.700 de unităţi, în scădere cu 29% faţă de S1/ 2019.
Doar Ford continuă să urce cu 6% la 75.600 de unităţi, în timp ce Dacia a scăzut cu 42% în acelaşi interval, cu menţiunea că la Ford la finalul anului trecut a intrat în producţie noul Puma, în timp ce la Dacia nu a venit niciun model nou.
Mai mult, Ford deja a lansat în producţie versiunea premium a SUV-ului Puma - Vignale şi pregăteşte lansa lui Puma ST, primul automobil sport produs vreodată în România.
Dacia a înregistrat pentru prima dată în 2020 o creştere a înmatriculărilor de autovehicule noi pe piaţa franceză, în contextul în care în intervalul ianuarie-mai marca autohtonă a punctat scăderi de două cifre.
Încetinirea scăderii de la Dacia vine în contextul în care săptămâna trecută Christophe Dridi, preşedintele şi directorul general al Automobile Dacia anunţa în premieră în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România faptul că are în plan ca până în septembrie să revină la producţia de dinainte de pandemie.
Uzina Dacia produce în prezent 1.250 de maşini pe zi, în trei schimburi, volum mai mic decât cel de 1.400 de maşini pe zi înainte de izbucnirea pandemiei de Covid-19, însă planul companiei este de a reveni treptat spre volumul iniţial. În mai producţia a fost reluată în două schimburi, a crescut treptat până la 1.200 de unităţi în iunie, 1.313 în iulie şi 1.400 din septembrie.