Bănci și Asigurări

Agresivitatea marilor comercianti, imprumutata pe piata bancara

09.12.2004, 00:00 26

BRD-SocGen s-a hotarat sa iasa din canoanele sobrietatii bancare si ataca piata cu o campanie de vanzari de o agresivitate fara precedent, specifica mai degraba marilor retele de comercianti.
Scopul principal vizat, pe langa accelerarea procesului de vanzare in perioada sarbatorilor de iarna? "Asigurarea unui nivel mai mare de vanzari in ianuarie si februarie, cand inregistram un gol. Bancile pierd mult pe retail in aceasta perioada de start si am incercat sa rezolvam problema", spune Sorin Popa, vicepresedinte al BRD responsabil cu operatiunile de retail ale bancii. El considera ca BRD a pierdut mult in sezonul sarbatorilor din 2003 din cauza lipsei unei asemenea actiuni.
Campania este prevazuta sa dureze trei luni, pormovarea mergand pe trei directii - credite de consum, carduri si depozite.
Desi modalitatile la care apeleaza banca amintesc de cele ale marilor retaileri - fluturasi, premii acordate prin tragere la sorti, agenti de vanzare, evenimente speciale - obiectivele sunt mai modeste, avand in vedere specificul produselor promovate. "Sa ajungem macar la 30-40% din ceea ce obtin ei in urma unei campanii. Evident, vom reveni cu o urmare, pentru a sustine cresterea", afirma Sorin Popa.
Intre timp, BRD accelereaza deschiderea de noi unitati. In prima luna de la lansarea noului concept de unitate bancara, mai apropiata de clientul potential, BRD a deschis peste 10.000 de conturi noi.
"Vom exersa mai multe formule conceptuale si de vanzare. Toti jucatorii vor sa-si dinamizeze vanzarile, dar nu sunt inca pregatiti cu intreg arsenalul necesar", spune Popa.
Mai ramane ca infrastructura bancii sa suporte asteptata crestere a cererii, respectiv a numarului de clienti care ar putea intra intr-o sucursala. "Am pregatit supape pentru a nu crea tensiuni in sistem, asigurand confortul clientelei in cazul aparitiei unor aglomeratii - cafele, bomboane, redirijare spre unitati invecinate".
BRD tinteste pentru sfarsitul acestui an o cota de piata de 17-18%. "Se poate mai mult. BRD are potentialul de a atinge fara eforturi suplimentare o cota de 20-23%", sustine vicepresedintele bancii.
Potrivit lui Popa, cheia acestei cresteri sta in personalul format si in produse perfectionate, sustinute de un sistem informatic solid. Din pacate, sistemul informatic ramane un punct slab pentru BRD, dupa cum admit oficialii bancii.



Concurenta promoveaza cardurile
Din ce in ce mai multe banci au inceput in ultima vreme sa actioneze asemenea retailerilor, lansand oferte speciale in preajma sarbatorilor. Astfel, apropierea sarbatorilor de iarna apare ca un bun prilej pentru a lansa oferte promotionale, atat pentru produsele de economisire, cat si pentru cele de creditare.
 Banca Comerciala Romana a extins moda bonusurilor pentru cumparaturile platite cu cardul la comercianti si la cele de debit in lei. In cazul acestora, oferta este valabila insa numai in perioada sarbatorilor, respectiv pana la 15 ianuarie.
Astfel, banca va acorda clientilor un bonus de 3% pentru cumparaturile platite cu cardul, daca valoare acestora depaseste un milion de lei lunar. Ca si in cazul cardului de credit, contul va fi creditat cu suma bonificata in luna ulterioara celei in care s-au facut achizitiile. Campania are rolul de a stimula utilizarea cardurilor de debit pentru plati electronice, in prezent acestea (in special cele de salarii) fiind folosite preponderent pentru extragerea de bani de la bancomate. BCR nu percepe comisioane pentru efectuarea de plati cu cardul.
Si UniCredit desfasoara in aceasta perioada o campanie de promovarea a cardurilor de credit ca alternativa la cash si ca supliment de finantare in aceasta perioada de varf de sezon. Banca a redus dobanza la cardul de credit in lei de la 31% la 28%, insa nu doar pentru sarbatori, ci ca o actualizare la modificarea conditiilor de pe piata.
"Profitam de perioada sarbatorilor de iarna pentru a promova imaginea bancii in ansamblu, dar mai ales a produsului de credit", spune Mihaela Iordan, product manager la UniCredit.
La randul sau,  Banca Tiriac desfasoara in perioada sarbatorilor o campanie prin care le ofera clientilor care contracteaza credite in cadrul retelei Metro facilitatea de a-i scuti de plata primei rate de rambursat. 
razvan.voican@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO