Bănci și Asigurări

Alexandru Păunescu, reprezentantul BNR în CSALB: Valoarea beneficiilor financiare obţinute din negocieri între clienţi şi instituţiile financiare, începând cu 2016, va depăşi 10 mil. euro la finalul anului

Alexandru Păunescu, reprezentantul BNR în CSALB:...
19.10.2023, 00:03 61

Numărul proceselor dintre consumatori şi bănci s-a redus cu 1.000 în ultimul an şi a ajuns la cel mai scăzut nivel din 2015, anul înfiinţării Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Dacă în perioada 2015 - 2016 erau aproximativ 40.000 de procese între consumatori şi bănci, iar anul trecut numărul litigiilor era de 13.000, în 2023 evidenţele sistemului bancar arată că numărul proceselor a scăzut până la 12.000. S-au înmulţit, în schimb, negocierile şi împăcările dintre consumatori şi bănci în cadrul CSALB, potrivit informaţiilor transmise.

 â€žLa finalul anului vom depăşi 10 mil. euro, reprezentând valoarea tuturor beneficiilor financiare obÅ£inute din negocieri, începând cu 2016. Credem că acest fapt contribuie la creÅŸterea încrederii consumatorilor în sistemul bancar, într-o perioadă marcată de multiple crize ÅŸi conflicte internaÅ£ionale, în care băncile au demonstrat că înÅ£eleg problemele pe care le întâmpină românii ÅŸi caută să găsească soluÅ£ii pentru rezolvarea acestora“, susÅ£ine Alexandru Păunescu, reprezentantul BNR în CSALB. ÃŽn primele 9 luni din 2023, un număr de 575 de oameni au negociat cu băncile condiÅ£ii mai bune pentru contractele existente, iar, până acum, 475 dintre ei au ajuns la un acord cu banca ÅŸi au găsit o soluÅ£ie la problemele semnalate, cu 20% mai mulÅ£i decât în aceeaÅŸi perioadă a anului trecut.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO