Bănci și Asigurări

Allianz-Tiriac are 2.231 de clienti la pensiile private facultative dupa prima luna

Allianz-Tiriac are 2.231 de clienti la pensiile private facultative dupa prima luna

Crinu Andanut, director general al Allianz-Tiriac Pensii Private: "Vanzarile din prima luna sunt excelente, oricum peste asteptarile pe care le aveam. Pentru intreg anul, avem o tinta de vanzari de 35.000 de clienti la pensiile facultative, care este viabila judecand dupa startul de luna trecuta.

04.07.2007, 16:40 34

Cei peste 2.200 de clienti au devenit astfel cotizanti la fondul de pensii facultative AZT Moderato, care a adunat contributii de 19.125 de lei. Ambele informatii, atat numarul de clienti, cat si valoarea activelor, sunt valabile la 30 iunie, adica dupa aproape o luna de vanzare a produselor de pensii facultative.
In acelasi timp, ING Asigurari de Viata a publicat informatii despre numarul de clienti atrasi la pensiile facultative. Cei de la ING Viata au atras in prima lor luna de vanzare 740 de clienti, iar activele fondului au fost de 18.600 de lei. De asemenea, Aviva a atras, pana pe 29 iunie, un numar de 300 de clienti la pensiile facultative, conform datelor furnizate ZF de catre companie. BCR Asigurari de Viata nu a furnizat inca nicio informatie privind numarul de clienti atrasi la pensiile facultative.
Per total, cele trei companii de administrare au atras in iunie peste 3.300 de clienti pentru pensiile facultative, in timp ce potentialul pietei era estimat in urma cu cateva luni la circa 200.000 de clienti pentru intreg anul 2007.
"Vanzarile din prima luna sunt excelente, oricum peste asteptarile pe care le aveam. Pentru intreg anul, avem o tinta de vanzari de 35.000 de clienti la pensiile facultative, care este viabila judecand dupa startul de luna trecuta", a comentat Crinu Andanut, director general al Allianz-Tiriac Pensii Private.
Performanta vanzarilor de pensii facultative (pilonul III) va depinde insa de desfasurarea campaniei de aderare la pensiile obligatorii (pilonul II), a mai spus Andanut.
AZT Moderato este deocamdata singurul fond de pensii facultative al Allianz-Tiriac. Totusi, compania are in pregatire al doilea sau fond, AZT Vivace, care are deja autorizat prospectul de emisiune si pentru care vanzarea va incepe cel mai probabil inca de luna aceasta, conform reprezentantilor societatii.
In timp ce AZT Vivace are un profil de risc mediu, investind banii contributorilor sai in proportie de doar 25% in actiuni listate, AZT Vivace este un fond de pensii facultative cu un profil ridicat de risc, investind 45%-50% din active in actiuni listate. In ambele cazuri, restul activelor sunt investite in instrumente cu venit fix si cu un grad de risc mai scazut decat titlurile cotate.
Forta de vanzare pe pensiile facultative a celor de la Allianz-Tiriac este de 3.882 de agenti de marketing persoane fizice, cea mai numeroasa dintre toate companiile de administrare autorizate in prezent.
Singurii competitori ai Allianz-Tiriac pe aceasta piata sunt deocamdata ING Asigurari de Viata (cu fondul ING Clasic, de asemenea de risc mediu), Aviva (cu fondul Pensia mea, de risc mediu) si BCR Asigurari de Viata (cu fondul BCR Prudent, risc redus). Deocamdata insa, cei trei competitori au primit autorizarea pentru un numar total de aproape 3.000 de agenti.
Pe langa cele patru fonduri de pensii facultative existente pe piata si AZT Vivace, care se pregateste sa intre, mai sunt in pregatire inca doua fonduri, care au prospectele de emisiune autorizate. ING Optim (administrat de ING Asigurari de Viata) si OTP Strateg (administrat de OTP Garancia).
Pentru intreg anul, Allianz-Tiriac Pensii Private are planificat un buget de peste 3 milioane de euro, in sume nete, pentru campania sa publicitara. Campania de promovare va viza atat pensiile facultative, cat si cele obligatorii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO