Bănci și Asigurări

Ambiţia SocGen: BRD să devină cea mai mare bancă din România până în 2015

Jean-Louis Mattei spune că reţeaua BRD se va opri la 1.000 de unităţi

Jean-Louis Mattei spune că reţeaua BRD se va opri la 1.000 de unităţi

17.06.2010, 23:07 72

Până în 2015, BRD trebuie să devină cea mai mare bancă dinRomânia, majorându-şi cotele de piaţă cu circa două puncteprocentuale şi la credite şi la depozite şi extinzând reţeauateritorială la 1.000 de unităţi, este obiectivul strategic anunţatoficial la Paris de grupul francez Société Générale.

Ambiţia de a lua locul BCR în fruntea clasamentului bancarautohton a mai răbufnit în ultimii doi ani prin comentarii ale unoroficiali ai grupului, însă este pentru prima dată când SocGen oavansează atât de ferm şi chiar în cadrul unei conferinţe dedicateinvestitorilor.

"Ambiţia noastră va fi să devenim banca numărul 1 în România şivom mai câştiga cotă de piaţă", a declarat Jean-Louis Mattei, şefuldiviziei internaţionale de retail banking. El supervizeazăoperaţiunile SocGen în România şi a fost unul dintre artizaniiproiectului de preluare a BRD în 1999. Mattei a fost păstrat decătre CEO-ul Frederic Oudea în echipa de top management a SocGen,în timp ce alţi executivi au fost înlocuiţi în ultimii doi ani. Lasfârşitul anului trecut, BRD avea o cotă de piaţă de 14,1% dupăactivele bilanţiere, în timp ce cota BCR era de 19%.

Planul francezilor de a recupera distanţa în clasament se aratăfoarte ambiţios, decalajul putând fi greu de recuperat în lipsaunei achiziţii sau exceptând ipoteza în care BCR ar beneficia demai puţină susţinere din partea băncii sale mamă Erste Group faţăde sprijinul pe care SocGen îl va oferi BRD. La un moment dat,francezii au fost interesaţi de Banca Transilvania, însă crizafinanciară izbucnită în 2008 a întărit opţiunea pentru creştereorganică în regiune.

"În România vom trece progresiv de la o strategie de creştereextensivă la una inovatoare. Nu vrem să mărim dramatic numărul deunităţi, probabil ne vom opri la 1.000. Vom extinde oferta deproduse, vom creşte vânzările încrucişate de produse şi servicii,de asigurări şi produse de consumer finance, şi vom optimizacanalele de operaţiuni la distanţă", le-a spus Matteiinvestitorilor în acţiuni SocGen. De asemenea, Frédéric Oudéa,şeful SocGen, a afirmat că vrea ca până în 2015 diviziainternaţională de retail să ocupe o poziţie de top 3 la nivelulEuropei Centrale şi de Est plus Rusia.

Până în 2015 grupul francez plănuieşte să ajungă la peste 3milioane de clienţi în România, faţă de circa 2,5 milioane înprezent. Actuala reţea teritorială a BRD numără circa 930 deunităţi, incluzând 754 de agenţii simple dedicate serviciilor deretail şi 4 sucursale pentru clienţii de private banking.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO