Bănci și Asigurări

Bancpost se lupta sa incheie restructurarea, tintind locul cinci pe piata

Bancpost se lupta sa incheie restructurarea, tintind locul cinci pe piata

Manuela Plapcianu, presedinte executiv al Bancpost: "In acest an vom finaliza restructurarea bancii atat din punctul de vedere al culturii organizationale, cat si din cel al performantelor financiare."

09.08.2007, 17:31 149

"Cresterea activelor totale ale Bancpost a depasit parametrii propusi pentru primele sase luni ale anului, ridicandu-se la 22,6%. Pentru intregul an ne-am stabilit ca obiectiv cresterea veniturilor operationale cu 54%, precum si o majorare a activelor cu 56%, ceea ce ne va permite o posibila repozitionare de pe locul sase pe locul cinci", a declarat pentru ZF Manuela Plapcianu, presedinte executiv al Bancpost si Country CEO al EFG Eurobank, banca-mama.
Instalata in functie in luna februarie a acestui an, Plapcianu spune ca mai are nevoie de un an pentru a aduce Bancpost la standardele Eurobank.
"In acest an vom finaliza restructurarea bancii atat din punctul de vedere al culturii organizationale, cat si din cel al performantelor financiare". Plapcianu sustine ca banca va incheia anul cu un "profit adevarat": "Nu pot sa avansez o estimare in acest moment, insa vom face profit si nu unul simbolic, rezultat din cosmetizari contabile sau din vanzari de active pe final de an". Pe primul semestru, profitul raportat la Atena a fost de 7,6 mil. euro.
"In primele sase luni ale mandatului, am actionat in primul rand ca project manager. Sunt in derulare circa 200 de proiecte cu impact major pe calitatea seviciilor si pe convenienta clientilor si o buna parte din ele se adreseaza segmentului de retail", spune Plapcianu.
Reteaua de sucursale a bancii a crescut cu 37 de unitati in prima jumatate a anului, pana la 226. Imaginea corporatista preluata dupa modelul grecilor de la Eurobank a fost introdusa doar in circa 70% din retea.
Planul de crestere include extinderea la peste 270 de sucursale pana la sfarsitul anului, la care se vor adauga 300 de agenti de vanzari mobili.
"Obiectivul Bancpost este sa ajunga la 370 de sucursale in 2009, in paralel cu dezvoltarea retelei de agenti de vanzari mobili si a canalelor electronice", afirma Plapcianu.
Ea nu este un fan al retelelor de sucursale, avand in vedere inclusiv costurile mari, si pariaza pe eficienta canalelor alternative de distributie. O unitate Bancpost noua are nevoie de circa 12 luni pentru a deveni profitabila.
"Experienta de la HVB, unde faceam retail cu un numar restrans de sucursale, mi-a dovedit ca se poate lucra foarte bine prin canale alternative. In urmatorii trei ani, Bancpost va derula 40% din vanzari prin astfel de canale". De exemplu, banca apeleaza deja la website-uri personalizate pentru promovarea anumitor produse - www.americanexpress.ro, www. gigacredit.ro si www.fastbanking.ro devenite operationale in primul semestru, iar in curand va lansa www.creditulimediat.ro. De asemenea, site-ul Bancpost are o versiune I-Mod (mobil.bancpost.ro) disponibila in reteaua Cosmote.
Infrastructura de servicii a Bancpost mai include peste 202 automate de depunere a numerarului si efectuare de plati, dotate cu cititoare de coduri de bare, in jur de 650 de bancomate si peste 8.000 de POS-uri.
De asemenea, banca este in curs de implementare a conceptului de "24 hours b@nking", prin plasarea automatelor de depunere a numerarului si efectuare de plati din sucursale in zone cu acces din exterior non stop. In paralel, business-ul Corporatist s-a extins de la 9 centre de afaceri la sfarsitul lui 2006 la 15 in prezent.
Plapcianu spune ca totalul creditelor acordate de Bancpost de la sfarsitul lui 2006 si pana la 30 iunie a urcat cu 45%, pana la aproximativ 2 mld. euro, insa suma nu cuprinde creditele externalizate, aflate in crestere cu 85% in primul semestru. Asa se face ca EFG Eurobank a anuntat la Atena ca activele din Romania insumeaza 3,7 mld. euro la jumatatea anului.
"Portofoliul de credite pe segmentul companiilor mici a marcat o expansiune fara precedent in istoria bancii, respectiv de 88%. De asemenea, dezvoltarea corporate business a inregistrat un ritm mult mai mare decat al pietei, in timp ce viteza de crestere in retail business a fost cu 98% mai mare decat cresterea pietei in ultimele sase luni", afirma Plapcianu. Bancpost continua sa astepte avizul BNR privind normele de creditare a persoanelor fizice.
Plapcianu spune ca un tratament inegal din partea BNR fata de bancile comerciale ar putea genera distorsiuni in sistemul bancar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO