Bănci și Asigurări

BCR are 50.000 de clienţi cu conturi între 40.000 € şi 200.000 €

28.07.2010, 23:51 842

BCR, cea mai mare bancă după active, are în portofoliu circa50.000 de clienţi cu active financiare cuprinse între 40.000 şi200.000 de euro sau care obţin venituri lunare între 1.500 şi10.000 de euro şi cărora vrea să le ofere servicii bancarepreferenţiale, fiind vizate în special persoanele cu profesiiliberale (avocaţi, notari sau medici).
Fiecare client va putea avea un consilier personal care să îi ofereinformaţii despre produsele şi serviciile băncii, inclusiv produsede creditare.
"Există o tendinţă la nivelul pieţei de a veni cu serviciipersonalizate, iar segmentul profesiilor liberale este unul deperspectivă pentru că pe acest segment vedem un potenţial de circa150.000 de clienţi. Piaţa de private banking în sine treceprintr-un proces de transformare", a declarat Sorin Mititelu,director dezvoltare produse şi servicii retail în BCR.
Din ce în ce mai multe bănci au pus ochii pe aşa-numitul segment de"affluent banking" format din clienţi cu venituri peste medie,aceştia fiind văzuţi ca o sursă de comisioane în schimbul unorservicii suplimentare, în condiţiile în care creditul de retailnu-şi revine.
Raiffeisen a lansat recent un serviciu denumit "premium banking",bazat pe consilierea clienţilor şi care este poziţionat mai josdecât la BCR, respectiv de la salarii de 1.000 de euro în sus,respectiv de la active de 15.000 de euro.
De asemenea, RBS Bank şi Citibank oferă servicii bancarepersonalizate clienţilor cu venituri ridicate sau active financiareimportante.
BRD are de mai mult timp o segmentare similară, clienţii cuvenituri medii spre ridicate fiind încadraţi în "bonne gamme", cuconsilieri dedicaţi, criteriile fiind adaptate şi de la o regiunela alta a ţării, ţinând cont de diferenţele economice.
Serviciul lansat de BCR pentru clienţii cu bani este disponibil în140 de sucursale din cele 668 de unităţi ale băncii, numărulconsilierilor personali fiind de 146.
"Am activat acest serviciu în zonele în care există o masă criticăde astfel de clienţi. Consilierii personali au fost selectaţidintre cei mai buni consilieri bancari din sucursalele respectiveşi au beneficiat de un stagiu de pregătire", a mai spusMititelu.
Iniţial, banca nu va oferi şi consultanţă, consilierul personallimitându-se doar la a oferi informaţii pe baza cărora clientul săpoată lua o decizie în ceea ce priveşte modalitatea de a investi."Deocamdată nu facem şi consultanţă, ci doar prezentare de produsepentru ca fiecare client să ia o decizie în cunoştinţă de cauză.Consultanţa nu va apărea foarte curând", a mai precizat oficialulBCR.
Pragul de 40.000 de euro impus de BCR pentru administrarea deactive este cel mai ridicat de pe piaţă, în condiţiile în careexistă bănci care au un prag minim chiar şi de 4.000 de euro.Clienţii pot investi banii în produse de trezorerie, depozitestructurate, acţiuni sau obligaţiuni.
Pentru început, spun reprezentanţii băncii, nu vor fi vizaţiclienţii cu venituri ridicate ai altor bănci, dar vor încerca săconvingă clienţii BCR care au disponibilităţi şi la alte instituţiisă-şi consolideze activele într-un singur loc. Totodată, spun ei,obiectivul nu este numărul de clienţi, ci volumul de afaceri.Proiectul pentru dezvoltarea acestui serviciu a fost demarat cu unan în urmă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO