Bănci și Asigurări

BCR cumpără serviciul de mobile banking good.bee de la banca-mamă

Autor: Liviu Chiru

20.10.2010, 23:42 107

BCR, cea mai mare bancă locală după active, controlată deaustriecii de la Erste Group, a cumpărat societatea good.beeService România, specializată în oferirea de servicii de mobilebanking, de la holdingul good.bee, deţinut, de asemenea, de grupulErste. Valoarea tranzacţiei nu a fost precizată, însă probabil nu atrecut de un milion de euro, potrivit estimărilor din piaţă.
Serviciul good.bee a fost lansat pe plan local în martie 2009,atrăgând până în prezent 25.000 de clienţi. Pachetul conţine uncont curent şi un card de debit Visa Electron, gestionate de BCR,precum şi acces la o platformă de tranzacţionare de pe telefonulmobil.

Iniţial în această afacere a fost implicat şi omul de afaceriFlorin Pogonaru, care deţinea un pachet de 5% în cadrul good.beeService România. El şi-a vândut însă participaţia către holdingulgood.bee în toamna trecută. "Prin această preluare pachetulgood.bee devine un produs-cheie pentru BCR. Ducem banca la clienţiinoştri care fie nu aveau acces la o unitate bancară, fie considerauprodusele bancare prea complicate sau prea scumpe", spune OanaPetrescu, vicepreşedinte pe retail al BCR. Banca operează înprezent o reţea de 667 de unităţi, a treia ca mărime din sistem,prin care acoperă majoritatea oraşelor cu peste 10.000 delocuitori.

Potrivit datelor disponibile pe site-ul www.goodbee.ro, clienţiitrebuie să suporte doar comisionul pentru fiecare operaţiunederulată, nefiind percepute taxe de administrare. Prin intermediulplatformei de mobile banking clienţii pot derula o serie deoperaţiuni, de la interogarea soldului la plăţi de facturi sautransfer de fonduri în alte conturi bancare până la blocareacardului ataşat propriului cont.
"Este normal ca băncile să încerce să se extindă fără a fi nevoitesă construiască o infrastructură fizică. România are o acoperireextraordinară la nivel de telefonie mobilă şi băncile pot săfolosească acest avantaj", spune bancherul de investiţii MateiPăun.
Pe această nişă ar putea însă să se simtă mai puternic concurenţainstituţiilor de plăţi, care beneficiază de un cadru special dereglementare de anul trecut. Spre exemplu, APS, o instituţiebritanică, a lansat cu Poşta Română un card preplătit prin careclienţii pot derula tranzacţii de bază fără să deţină un contbancar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO