Bănci și Asigurări

BCR încearcă modelul sucursalelor fără casierie: maşinile procesează toate operaţiunile cu cash

BCR încearcă modelul sucursalelor fără casierie: maşinile procesează toate operaţiunile cu cash

Autor: Razvan Voican

14.11.2012, 00:02 691

BCR, cea mai mare bancă de pe piaţă, s-a hotărât să testeze un model de sucursală în care operaţiunile de casierie sunt preluate de maşini multifuncţionale care permit realizarea depunerilor sau retragerilor de numerar, precum şi a unor plăţi diverse.

Prima astfel de sucursală este localizată la parterul turnului BCR de pe Calea Victoriei şi va fi deschisă astăzi de vicepeşedintele executiv pe retail Martin Skopek. Clienţii noii unităţi vor putea folosi în regim non-stop o maşină multifuncţională, un automat de schimb valutar, un bancomat, un terminal de internet banking şi vor putea contacta serviciul de phone banking. Sucursala va avea şi o zonă de consiliere, clienţii putând obţine informaţii despre produsele băncii.

BCR a început să instaleze maşini multifuncţionale din primul mandat al lui Skopek, însă investiţiile pe această zonă au fost limitate. Până acum numai zece sucursale din Bucureşti erau dotate cu astfel de echipamente moderne, iar în ţară există câte unu sau două pe judeţ. Modelul unităţii bancare fără casierie a fost consacrat pe piaţă de olandezii de la ING, care au pariat de la început pe tehnologie pentru a-şi face loc pe piaţa de retail. Înlocuirea oamenilor cu maşini permite economii de costuri în timp, însă investiţiile în tehnologie de calitate sunt cruciale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO