Bănci și Asigurări

BCR: Tinerii sunt atraşi de instrumentele financiare moderne, dar au nevoie de educaţie financiară

BCR: Tinerii sunt atraşi de instrumentele financiare...

Autor: Cristina Bellu

06.10.2016, 11:37 594

51% dintre tinerii de 20-25 de ani sunt angajaţi, iar 58% câştigă cel puţin 1.000 de lei, lucru care îi determină să-şi completeze veniturile din salariu dinspre familie (47%), ponderea totală a celor care primesc bani de la familie, pe această grupă de vârstă, fiind de 67%. Acesta este şi unul dintre motivele pentru care, în cazul tuturor tinerilor de până în 25 de ani, educaţia financiară provine, predominant, din familie (80%), în timp ce şcoala deţine o pondere de numai 15%.

Studiul “Percepţia tinerilor despre sistemul bancar din România” a fost realizat la sfârşitul lunii august, în rândul şi cu sprijinul tinerilor participanţi în cadrul programelor Summer Job and Learn @BCR, fiind colectate 1.968 de chestionare valide, din care 32% din Bucureşti, iar 68% din restul ţării.

Alte concluzii desprinse în urma acestui sondaj sunt: 63% dintre tinerii de 14-19 ani au călcat pragul unei bănci în ultimele trei luni, nivel care urcă la 78% pentru 20-25 de ani; 66% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 14 şi 25 de ani deţin un cont curent la o bancă din România, 45% sunt titulari ai unui card de debit, iar aproximativ 30% folosesc internet banking; 44% dintre cei de 20-25 de ani folosesc internet banking-ul, procent care scade la numai 14% pentru 14-19 ani. Mobile banking-ul are un grad de utilizare de 29,5% (20-25) şi 12,5% (14-19); cu toate acestea, 29% dintre tinerii de 20-25 de ani folosesc internetul pentru a plăti facturi şi a face transferuri, iar 59% fac diverse achiziţii online, procent care se situează la o cotă de 40% în cazul adolescenţilor (14-19 ani);

Principala doleanţă a tinerilor, în raport cu o bancă, ţine de calitatea serviciilor şi a personalului (30%), urmată de un nivel bun al dobânzilor practicate şi a comisioanelor (15%) şi încredere (10%). 71% dintre tineri şi-ar dori, ca soluţii inovatoare, din partea unei bănci, autentificarea prin amprentă (71%), plata prin intermediul telefonului sau al ceasurilor inteligente în magazine şi restaurante (55%), plăţi de tip contactless în magazine (37%).

În ceea ce priveşte sursa veniturilor, 74% încă mai primesc bani de la familie (ambele grupe de vârstă), iar 81% încasează aceste fonduri cash. Indiferent de sursă, banii sunt cheltuiţi, în principal, pe haine şi încălţăminte (82% în cazul grupei de vârstă 14-19 ani, 81% pentru 20-25 de ani), ieşiri în oraş (81% - 14-19 ani, 84% - 20-25 ani) sau nevoi personale de îngrijire (74% - 14-19 ani, 80% - 20-25 ani).

Dacă ar putea pune bani deoparte, tinerii ar economisii pentru vacanţe (67%), studii sau cursuri specializate (44,5%) şi îmbrăcăminte (37,7%).

Atunci când sunt conectaţi la internet, tinerii folosesc reţelele sociale (87%), caută informaţii (87%), ascultă muzică (78%), utilizează aplicaţii pentru mesaje (70%), trimit sau primesc emailuri (62%), vizionează canale TV sau filme (58%), fac tranzacţii online (46%) şi citesc presa online (45%).

Peste 53% îşi doresc să se angajeze încă din timpul studiilor, în timp ce 35% vor să îşi găsească un job după absolvirea lor.

La primul loc de muncă, tinerii îşi doresc să primească un salariu cuprins între 1.000 şi 1.500 de lei (31%), 1.500 şi 2.000 de lei (25%) şi de peste 2.500 de lei (21%). În cazul grupei de vârstă 20-25 de ani, aşteptarea privind salariile de peste 2.000 de lei e ceva mai mare.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO