Bănci și Asigurări

BRD: Piata creditelor de consum este strategica pentru noi

05.12.2005, 18:32 22

Societe Generale va face in lunile urmatoare noi transferuri de expertiza in Romania in domenii precum economisirea, finantarile structurate si operatiunile de piata, a declarat pentru ZF, Philippe Citerne, CEO al Grupului Societe Generale.

Deocamdata, sunt acoperite segmente adiacente operatiunilor bancare precum leasingul, intermedierea valorilor mobiliare, consulting, finanatarea exporturilor, gestiunea activelor si, cel mai recent, gestiunea flotelor de vehicule.

Desi Societe Generale a renuntat sa participe la privatizarea CEC, Citerne crede ca pozitia BRD-SocGen de cea de-a doua banca "nu este la ora actuala pusa serios in cauza".

BRD este interesata sa detina cote de piata importante pe segmente de piata cum sunt creditele de consum in lei sau creditele pentru intreprinderile din sectorul privat.

"Nu am avut niciodata drept obiectiv sa fim banca cu cel mai mare bilant, ci pe acela de a fi cea mai buna banca, prin clientii si actionarii nostri", a declarat Philippe Citerne.

Intensificarea concurentei in cazul unui scenariu in care Erste Bank achizitioneaza BCR este vazuta de bancherul francez drept "o ipoteza verosimila". "Erste si-a demonstrat savoir-faire-ul in Europa Centrala", spune Citerne.

Detinand si pozitia de administrator al UniCredito, Philippe Citerne crede ca este de asteptat ca si fuziunea grupului italian cu HVB sa intensifice concurenta in folosul clientilor.

"Societe Generale cunoaste bine UniCredito, banca in care sunt de altfel administrator. Fuziunea HVB/UniCredito, daca reuseste - pentru ca orice proces de fuziune bancara este complex -, este de asteptat sa intensifice concurenta in folosul clientilor", a declarat directorul executiv al SocGen.

Cat priveste vulnerabilitatea pietei bancare ca urmare a finantarii preponderent din surse externe, Citerne considera ca dupa privatizarea BCR si cea a CEC, "piata bancara din Romania va fi detinuta de actionari al caror profesionalism ar trebui sa o protejeze de un asemenea risc".

Philippe Citerne spune ca problema consolidarii nu este la ordinea zilei in Franta. "Aceasta problema se va pune la scara europeana. Franta se da, nu fara anumite pericole, la o parte din fata miscarii, crescand sectorul public care beneficiaza de subventii deghizate, creand o banca postala. Bucurestiul merge inainte, in timp ce Parisul merge inapoi", afirma directorul executiv al Societe Generale.

In primele noua luni ale acestui an, BRD a inregistrat un profit de 124 milioane de euro, in timp ce activele au urcat la 5,1 miliarde de euro.

Banca reia in aceasta iarna campania agresiva de atragere a mai multor clienti pe zona de retail. "Suntem o banca de retail, deci este firesc ca si campaniile noastre de promovare sa se apropie de cele ale marilor retaileri", a declarat Sorin Popa, director general adjunct al BRD-SocGen.



Creste oferta de carduri

Piata instrumentelor electronice de plata se imbogateste luna aceasta cu sase noi variante de carduri, trei de la BRD si trei de la CEC.

BRD lanseaza trei carduri de debit carora le pot fi atasate fie un cont de economii, fie un credit de consum, fie un descoperit de cont, toate in lei, plus o varianta de card de credit in euro, destinate strainilor.

Saptamana aceasta, CEC intra pe piata cardurilor cu primele sale trei carduri: unul pentru persoane fizice, cu facilitate de overdraft in limita a trei salarii, un card de credit pentru IMM si persoane fizice autorizate, plus unul pentru segmentul clientilor companii mari. Lansarea cardurilor va fi insotita de intrarea in functiune a 130 de bancomate si circa 1.000 de POS.

BRD avea la sfarsitul lui septembrie 560 de ATM-uri, in timp ce Raiffeisen a ajuns la 765, iar BCR la 1.000.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO