Bănci și Asigurări

Cardurile isi gasesc din ce in ce mai multa intrebuintare

19.07.2004, 00:00 18



Numarul locatiilor comerciale in care este acceptata plata cu cardul a ajuns la aproape 10.000 la sfarsitul lunii iunie numai in reteaua Romcard administrata de cinci dintre bancile cele mai active pe piata cardurilor - BCR, BRD, Raiffeisen Bank si Banca Tiriac.



Potrivit datelor stranse de site-ul specializat NO-CASH, alti doi jucatori importanti - Banc Post si Banca Transilvania - au instalate la comercianti peste 2.200 de POS-uri. #leadend



"In ultimele luni, la nivelul bancilor membre RomCard s-a mentinut constant un ritm de crestere lunara de 200 de puncte de desfacere si va fi pastrat cel putin pana cand vom ajunge la 15.000 de POS-uri, ceea ce inseamna anul acesta si tot anul viitor", a declarat Marin Mitroi, director RomCard.



La nivelul intregii piete, numarul total de puncte de acceptare a cardurilor la comercianti ar fi putut depasi deja 15.000 in conditiile in care marca de carduri VISA era acceptata la sfarsitul primului trimestru in peste 13.800 de locatii.



Prin punct de desfacere se intelege o sucursala bancara dotata cu POS, o benzinarie, un restaurant, un supermarket sau orice alt comerciant care poate avea instalate unul sau mai multe POS-uri sau imprintere (dispozitiv de copiere a datelor de pe carduri embosate).



Bancile comerciale, inclusiv cele emitente care nu au retele de acceptare la comercianti, au montate POS-uri la majoritatea casieriilor proprii, dand astfel posibilitatea detinatorilor de card sa retraga numerar.



In ultima perioada, bancile comerciale au inceput sa se preocupe de promovarea serviciilor oferite, in special a cardurilor, si prin intermediul call center-urilor. Astfel, apeland numerele de telefon puse la dispozitie de banci, posesorii de carduri sau potentialii solicitanti ai unui asemenea produs pot obtine informatii cu privire la conditiile de emitere, taxele si comisioanele aferente fiecarui tip de card emis de banca respectiva.



Unele dintre banci au chiar doua servicii de tip call center. Este cazul Volksbank care are un call center exclusiv pentru carduri - prin intermediul procesatorului PayNet - si un call center propriu pentru toate celelalte produse de retail.



Un alt serviciu pus la dispozitia clientilor este linia telefonica de urgenta (la unele banci trebuie apelat un numar telefonic diferit de cel al call center-ului). Liniile telefonice de urgenta functioneaza la nivelul tuturor bancilor comericale care au emis carduri si pot fi apelate pentru a raporta incidentele de orice natura privind cardul: furt, pierdere, blocare in bancomat etc. Exista insa diferente in ceea ce priveste orarul in care sunt primite apeluri, precum si tarifele, numai BRD, Raiffeisen Bank si ING Bank oferind acest serviciu gratuit.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO