Bănci și Asigurări

Ce ajustari de obiective fac liderii pietei de pensii private la jumatatea campaniei

Ce ajustari de obiective fac liderii pietei de pensii private la jumatatea campaniei

Bram Boon, presedinte CA al ING Fond de Pensii (stanga) si Crinu Andanut, CEO al Allianz-Tiriac Pensii Private

06.12.2007, 14:53 18

ING, liderul la zi pe piata pensiilor obligatorii, si-a majorat astfel obiectivele de vanzare, tinta sa initiala (declarata inainte de startul campaniei de aderare, la 17 septembrie) fiind de un milion de clienti.
In schimb, Allianz-Tiriac, administratorul de pe locul doi in acest clasament, si-a revizuit saptamana trecuta in sens negativ obiectivul de vanzare, de la circa un milion de clienti la 800.000 pe care ii vizeaza pentru finalul campaniei de aderare initiala.
Impreuna, primii doi jucatori isi propun astfel sa cumuleze doua milioane de clienti, intr-o piata aproximata la 3-3,5 milioane de persoane (estimarile difera in randul companiilor de administrare). Dupa primele doua luni si jumatate de vanzare, ING adunase aproape 879.000 de semnaturi pentru fondul sau de pensii obligatorii, iar Allianz-Tiriac adunase aproape 671.000 de semnaturi.
Cumulat, cei doi jucatori care s-au distantat in fruntea clasamentului celor 18 companii de pensii au peste 1,55 milioane de semnaturi dupa primele cinci raportari bilunare (din totalul de opt). In total, 2,62 de milioane de romani eligibili au aderat la cele 18 fonduri de pensii in aceasta perioada. Dintre acestia, ING si Allianz-Tiriac au luat partea leului, adica 59% din numarul de aderenti.
"Speram ca vom atinge milionul de clienti pana la Craciun, pentru ca in acea perioada lumea va fi ocupata cu alte lucruri si probabil nu vor mai exista atat de multi aderenti la fondurile de pensii obligatorii", a declarat pentru ZF Bram Boon, presedintele Consiliului de Administratie al ING Fond de Pensii. "Noul obiectiv este de 1,1-1,2 milioane de clienti, estimam ca vom reusi sa impingem piata in aceasta directie", a mai spus Boon.
De partea cealalta, Crinu Andanut, CEO al Allianz-Tiriac Pensii Private, spune ca 800.000 de clienti este obiectivul sau din vanzarea directa (inainte de loteria din ianuarie 2008) si ca si Allianz este "cu ochii pe obiectivul de un milion", ce ar putea fi atins dupa loterie, daca piata se va intinde suficient de mult.
"Nu stim cat de mare este piata, aceasta este principala problema acum. Doar loteria din ianuarie ne va putea da raspunsul final la aceasta intrebare. Oricum, si noi suntem cu ochii pe obiectivul de un milion de clienti pentru finalul campaniei, dupa loterie", a precizat pentru ZF Crinu Andanut.
Pe langa dimensiunea pietei, o alta grija a administratorilor este acum numarul celor care vor adera la fondurile de pensii, dar nu sunt eligibili decat ca varsta (adica au sub 45 de ani), fara sa fie contributori la sistemul public de pensii (adica platesc contributii sociale - CAS).
Administratorii se tem ca agentii de vanzare ar putea aduce in sistem participanti fara un istoric de contributii la CNPAS, iar conturile acestora vor ramane goale, neputand fi alimentate din cauza lipsei platii de CAS. In aceste conditii, fondurile de pensii ar putea avea un procent considerabil de conturi goale, numarul precis al acestora neputand fi estimat in acest moment.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO