Bănci și Asigurări

Deutsche Bank si KBC cauta tinte de achizitie

12.11.2007, 19:17 21

KBC, al treilea mare grup de bancassurance din Belgia, cauta noi oportunitati de preluare in Bulgaria, Romania, Rusia si Serbia, a declarat Andre Bergen, CEO al grupului.
"Suntem foarte multumiti de investitiile pe care le-am facut recent pe cele patru noi pietei si vom continua sa cautam si alte oportunitati de achizitie acolo", a spus Bergen vineri, la prezentarea rezultatelor financiare pe trimestrul al III-lea. In primele noua luni ale acestui an, KBC a investit
1,7 miliarde de euro in regiune.
La sfarsitul anului trecut, belgienii si-au facut intrarea in Romania prin preluarea firmei de brokeraj bursier Swiss Capital, care este in prezent lider de piata, a companiei de leasing Romstal Leasing, pentru care a platit 70 mil. euro, si a brokerului de asigurari INK Insurance Broker. Pe primele noua luni din acest an, profitul net al KBC a insumat 2,26 miliarde de euro, in crestere cu 14% fata de aceeasi perioada din 2006.
KBC si Deutsche Bank, cea mai mare banca germana, s-au numarat printre investitorii care au concurat pentru BCR in 2005. In ciuda zvonurilor care s-au succedat pe piata, Deutsche nu a mai intrat pe piata, insa perspectiva unei achizitii apare din nou in urma unei declaratii a lui Josef Ackerman, directorul general al Deutsche Bank. "Am creat o valoare de circa 1 mld. euro prin tranzactii in China si Vietnam. Suntem interesati sa intram pe noi piete, spre exemplu in Romania si Turcia", a spus Ackermann, citat de Mediafax. El a precizat ca astfel de achizitii, in domeniul de retail banking, depind de oportunitatile de pe piata si nu vor fi tranzactii mari. Deocamdata, Deutsche continua sa urmareasca piata romaneasca printr-un birou de reprezentare. Veniturile nete ale grupului german au insumat 5,1 mld. euro pe trimestrul III, in scadere cu 20% fata de aceeasi perioada din 2006.
Alte banci internationale mari, precum Fortis sau La Caixa, au ales sa deschida sucursale la Bucuresti. Multe banci de dimensiuni mici si medii de pe piata romaneasca s-au lansat anul acesta in campanii de crestere rapida, unul dintre obiective putand fi pozitionarea ca tinta de achizitie pentru un mare grup.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO