Bănci și Asigurări

Fara traditia unei banci straine in spate, BCR ofera private banking

22.07.2004, 00:00 30



Cresterea numarului de persoane fizice cu venituri mari si foarte mari atrage atentia bancilor, care se pregatesc sa raspunda nevoilor mai deosebite de administrare a unor sume importante de bani, dezvoltand o categorie de servicii speciale pentru noua nisa de clienti.



Banca Comerciala Romana, cea mai mare institutie de pe piata, si-a inclus din acest an in oferta asa-numitele servicii de Private Banking, destinate unei administrari mai complexe a lichiditatilor unui client.



Principala conditie de acces la aceasta clasa de servicii este suma detinuta in conturi la BCR: mai mare sau cel putin egala cu echivalentul a 100.000 de euro.



Detinatorul unei asemenea sume beneficiaza de serviciile unui "bancher personal", care incearca sa-i ofere cele mai potrivite solutii pentru o gestionare eficienta a resurselor financiare.



Potrivit standardelor acestui tip de servicii, banca promite conditii maxime de confidentialitate privind operatiunile clientului, precum si de flexibilitate in adaptarea produselor dupa profilul si nevoile acestuia.



Un factor important in structurarea pachetului de servicii il constituie profilului de risc solicitat si asumat de fiecare client, pe baza consultatiilor oferite de bancherul sau - in ce masura este interesat de un randament ridicat al plasamentelor, cu un risc mai mare, ori mai degraba de conservarea valorii disponibilitatilor, la un risc moderat al investitiilor.



Spre deosebire de bancile cu actionari majoritari straini, care sustin acest tip de servicii cu ofertele specifice si experienta institutiilor-mama, BCR poate angaja la indeplinirea obiectivelor financiare ale clientului de private banking cele patru subsidiare interne ale grupului - BCR Securities, BCR Asset Management, BCR Asigurari si BCR Leasing.



Structura serviciilor de private banking ale BCR a fost stabilita in urma unei colaborari cu grupul german de consultanta in afaceri IDS Sheer, dupa modelul practicilor unor banci cu traditie in domeniu.



In conditiile in care nisa de clienti potentiali este limitata, deja se contureaza o concurenta stransa intre bancile care incearca sa atraga de la inceput o felie cat mai consistenta si constanta dintr-o piata in curs de formare.



BRD, a doua banca de pe piata, a deschis recent in Bucuresti o agentie specializata in servicii destinate clientilor cu multi bani, bazandu-se pe experienta bancii-mama, Societe Generale.



Si BRD se uita dupa clienti care sa poata aduce in cont 100.000 de euro, insa nu refuza in administrare nici sume ceva mai mici.



De asemenea, sucursala locala a bancii olandeze ING ofera de mai multa vreme aceasta categorie de servicii pentru segmentul de varf al clientelei.



Avand in vedere principiul discretiei dupa care functioneaza serviciile respective, bancile nu le promoveaza asa cum fac cu produsele si serviciile standard. Locatiile destinate sunt discrete, ferite de ochii celorlalti clienti. Un simplu apel telefonic si o parola sunt suficiente pentru realizarea unei operatiuni financiare, fara procedurile birocratice standard.



Produsele oferite direct de pe piata locala nu sunt foarte sofisticate din cauza specificului sarac in alternative de plasament, insa clientii pot fi orientati spre produse de pe piata externa.



Oricum, este nevoie de timp pentru a fi formata atat piata in ansamblu, cat si comportamentul clientului, astfel incat sa rezulte legaturi durabile cu banca, de care aceasta este direct interesata.



razvan.voican@zf.ro





 



 



 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO