Bănci și Asigurări

Grecii de la Emporiki vor sa ajunga la credite de 1,8 mld. euro in 2011

30.04.2007, 15:56 8

Grecii de la Emporiki Bank au anuntat planuri agresive de expansiune a filialei locale, urmand sa deschida peste 140 de unitati pana in 2011. Cu noile unitati, grecii si-au propus sa ajunga la credite de 1,8 mld. euro pana in 2011, fata de 63 mil. euro, cate aveau in sold in decembrie trecut.
Emporiki este unul dintre jucatorii de top de pe piata elena, insa in Romania grupul are o prezenta discreta, cu toate ca a deschis o filiala inca din 1999. Emporiki Bank Romania este unul dintre jucatorii de talie mica din sistem, cu active de 108 milioane de euro la sfarsitul anului trecut (corespunzator unei cote de piata de 0,2%) si o retea de noua sucursale.
Anul trecut, grupul Emporiki a fost absorbit de gigantul francez Credit Agricole. Planul strategic prezentat la sfarsitul saptamanii trecute arata ca dezvoltarea pe piata romaneasca (vazuta ca avand un potential important de crestere) se va realiza prin intermediul bancii deja prezente, Emporiki.
Potrivit planului, reteaua teritoriala a Emporiki Bank Romania urmeaza sa creasca de aproape 17 ori pana in 2011, cand va ajunge la 152 de unitati. Pana la sfarsitul anului viitor, reteaua ar trebui sa ajunga deja la 62 de unitati. Expansiunea va presupune si angajarea a peste 1.300 de oameni, fata de 159 de salariati, cati avea banca la sfarsitul anului trecut.
Afacerile bancii ar trebui sa inregistreze un ritm alert de crestere, cu dublari in fiecare an.
Astfel, creditele acordate in segmentul de retail ar trebui sa urce de la 22 mil. euro in decembrie trecut la 667 mil. euro, pana la sfarsitul lui 2011. Pe segmentul de corporate creditele ar trebui sa urce cu ritm mediu anual de 95%, pana la 1,17 mld. euro in 2011, fata de 41 de milioane de euro, in 2006. Si pentru sursele atrase de la clienti este prevazuta o crestere sustinuta, cu un ritm mediu anual de 89%. Astfel, in 2011 soldul depozitelor ar trebui sa ajunga la 1,3 miliarde de euro, fata de 35 de milioane, la sfarsitul lui 2006.
In aceste conditii, grecii se asteapta ca pana in 2011 filialele de pe pietele straine sa contribuie cu 14% din profitul grupului, fata de 3%, in prezent.
Planul de dezvoltare prevede si o reorganizare a proceselor, cu cresterea numarului de personal angajat in vanzarea de produse (front office), in defavoarea domeniului administrativ, dar si aplicare unor politici de personal noi. Totodata, vor fi dezvoltate produse noi, in special pentru segmentul corporate.
Pe piata locala sunt prezente nu mai putin de sapte grupuri financiare elene, plecand de la jucatorii de top. Toate grupurile au anuntat planuri agresive de expansiune a afacerilor in Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO