Bănci și Asigurări

HVB Bank creste cu piata de retail in gand

12.08.2004, 00:00 13

HVB Bank Romania, filiala celui de-al doilea mare grup bancar german, detinea la sfarsitul primului semestru al anului active totale in valoare de 25.000 de miliarde de lei (614 milioane de euro). Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cresterea este de 94%.
Profitul net al bancii era la sfarsitul lui iunie de 384 de miliarde de lei (9,4 milioane de euro), cu 172% mai mare decat la 30 iunie 2003.
Portofoliul de clienti al bancii a inregistrat o crestere de 75% in acest interval, pana la 21.000 de clienti. In aceste conditii, indicatorul de profitabilitate a bancii (ROE - Return on Equity) a ajuns in iunie la 42%. In anul 2003 banca a obtinut un profit de 486 de miliarde de lei (11,8 milioane de euro).
"Sunt foarte multumit de evolutia bancii in prima jumatate a acestui an. Rezulatele confirma tendinta de crestere inregistrata de HVB Bank in toate sectoarele de activitate", a declarat Helmut Bernkopf, vicepresedinte HVB Bank.
Creditele acordate totalizau in iunie 16.000 de miliarde lei (393 de miloane de euro), iar volumul depozitelor a crescut cu 18% ajungand la nivelul de 10.000 miliarde lei (245 de milioane de euro).
Volumul creditelor acordate clientilor persoane fizice a inregistrat o crestere de 104% in primele sase luni.
Banca a dezvoltat in ultima perioada o gama de produse pentru segmentul de retail care cuprinde credite de consum, imobiliare, pentru achizitionarea de autoturisme si motociclete precum si facilitati de descoperit de cont. HVB a mai lanst recent creditul pentru studii, destinat finantarii studiilor universitare si post - universitare in tara sau strainatate, si pachete de produse si servicii destinate liber profesionistilor. Noile produse se inscriu in strategia generala a bancii de a oferi produse personalizate pentru cerintele specifice ale clientilor. Banca a dezvoltat sI servicii de tipul Online Banking, numarul utilizatorilor crescand in ultimul an cu 112%.
Activitatea de retail a HVB Bank a cunoscut o dezvoltare foarte intensa in prima jumatate a anului 2004.
HVB Bank a avut o abordare prudenta a pietei romanesti, amanand extinderea activitatii spre operatiuni de retail. Astfel, prima tinta au constituit-o clientii persoane fizice cu venituri peste medie.
Saltul spre retailul de masa l-ar fi putut constitui preluarea Bancii Comerciale Romane (BCR), incercata in urma cu doi ani prin Bank Austria Creditanstalt, care este responsabila pentru intreaga activitate a grupului in Europa Centrala si de Est.
La inceputul acestui an, oficiali ai HVB si-au exprimat in mod oficial interesul pentru cumpararea unui pachet de 25% din actiunile BCR in conditiile in care autoritatile romane s-au declarat dispuse sa grabeasca procesul de privatizare a celei mai mari banci romanesti.
HVB a inregistrat cresteri sensibile si pe segmentul de corporate banking, aceste fiind alimentate de intensificarea activitatii de creditare in toate sectoarele de afaceri, mai ales in domeniul finantarilor imobiliare si structurate. Principalele domenii finantate au fost cel petrolier, energetic, alimentar, auto, metalurgic precum si segmentul de infrastructura. De asemenea s-au inregistrat rezultate foarte bune prin implementarea de solutii integrate de cash management pentru companii romanesti si internationale.
Pe piata de capital, HVB Bank a participat in consortiu cu CAIB Securities alaturi de Banca Comerciala Romana la intermedierea emisiunii de obligatiuni a municipiului Oradea, in valoare de 150 miliarde lei.
Potrivit strategiei, banca va continua dezvoltarea pe toate segmentele de piata. Aceasta include deschiderea de noi sucursale, extinderea sectorului de retail prin atragerea de noi clienti si largirea portofoliului de produse precum si abordarea unor potentiali clienti corporate din diverse segmente industriale, in vederea cresterii cotei de piata.
HVB Bank opereaza in prezent o retea de noua sucursale, avand 250 de angajati. Obiectivele bancii pe termen mediu includ extinderea retelei teritoriale pana la 20 de unitatI, prin deschiderea de noi sucursale in Bucuresti, Arad, Ploiesti si in Moldova. liviu.chiru@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO