Bănci și Asigurări

Ieftinirea poliţelor a dus la scăderea afacerilor Allianz cu 18% la nouă luni

Ieftinirea poliţelor a dus la scăderea afacerilor Allianz cu 18% la nouă luni

Autor: Ciprian Botea

10.11.2010, 23:46 21

Allianz-Ţiriac, companie de asigurări controlată de germanii dela Allianz şi de omul de afaceri Ion Ţiriac, a subscris în primelenouă luni prime brute de 175 de milioane de euro pe segmentulnon-viaţă, în scădere cu 17,8% faţă de aceeaşi perioadă a anuluitrecut, în condiţiile scăderii preţului poliţelor de asigurare,potrivit datelor publicate de grupul german.

"Creşterea volumului primelor brute subscrise în regiunea EuropeiCentrale şi de Est nu a putut compensa scăderea preţurilor.Reduceri semnificative de preţ s-au înregistrat în special înCehia, România şi Ungaria din cauza situaţiei economice din acesteţări", se precizează într-un raport al grupului.
Pe asigurări generale, Allianz a obţinut un profit operaţional de 2milioane de euro în primele nouă luni, în scădere de la 3 milioanede euro în perioada ianuarie-septembrie 2009, pe fondul creşteriicheltuielilor.

Rata combinată - unul dintre cei mai importanţi indicatori cu carelucrează firmele de asigurări, care arată raportul dintrecheltuielile cu despăgubirile, rezervele, comisioaneleagenţilor/brokerilor, plus cele administrative, şi veniturile adusede poliţe - a urcat de la 101,8% în primele nouă luni din 2009 la103,8% în acest an.

În trimestrul al treilea, compania a subscris prime brute de 56 demilioane de euro pe asigurări generale, în scădere cu 12% faţă deintervalul iunie-septembrie 2009, când înregistrase afaceri de 64de milioane de euro. Profitul operaţional din trimestrul trei afost de un milion de euro, cât profitul din primul semestru, dar lajumătate comparativ cu perioada iulie-septembrie 2009.

Pe segmentul asigurărilor de viaţă, Allianz a subscris în primelenouă luni prime brute de 16 milioane de euro, în scădere de la 18milioane de euro în aceeaşi perioadă a anului trecut. Profituloperaţional s-a menţinut la 2 milioane de euro, la fel ca înperioada ianuarie-septembrie 2009, în condiţiile în care pondereacheltuielilor a scăzut de la 91,1% la 88,6% din venituri.
În trimestrul trei au fost subscrise poliţe de 4 milioane de europe asigurări de viaţă, faţă de 6 milioane de euro în perioadasimilară din 2009, iar profitul operaţional a fost de un milion deeuro.

Allianz se situa pe poziţia a doua în topul asigurătorilor localila jumătatea acestui an, pe fondul scăderii cu 20% a afacerilor,după ce o perioadă lungă de timp s-a aflat în fruntea pieţei deprofil. Acesta este primul an în care asigurătorii înregistreazăscăderi de două cifre ale afacerilor, după ce în 2009 majoritateaau raportat scăderi de până la 10%, iar înainte de criză aveaucreşteri de două cifre în fiecare an.

Scăderea afacerilor Allianz, ca şi ale celorlalţi asigurători, afost cauzată în mare parte de expunerea semnificativă pe segmentulauto, unde vânzările au scăzut la jumătate în ultimii doi ani.Circa trei sferturi din portofoliul Allianz reprezintă poliţe Cascoşi de răspundere civilă auto (RCA).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO