♦ Preţul unei poliţe RCA pentru exemplul simulat şi analizat de ZF a înregistrat creşteri între 15% şi 46% pentru aceeaşi maşină, condusă de acelaşi şofer, în loc să i se micşoreze nivelul primei de asigurare, având în vedere o clasă de bonus-malus B3 în prezent faţă de B2 în aprilie 2023 ♦ Cât de eficient mai este sistemul de bonus-malus în condiţiile în care pe măsură ce clasa de bonus, respectiv reducerea aplicată preţului unei poliţe RCA, creşte, tariful creşte şi el?
Piaţa asigurărilor RCA, motorul întregii industrii a asigurărilor din România, pare că în continuare dă semne de turbulenţe, de data aceasta printr-o anomalie a preţurilor la poliţele RCA, care deşi sunt limitate printr-o formă de plafonare, continuă să crească între 15% şi 46%, în condiţiile în care clasa de bonus-malus începe să devină inutilă.
Pentru a avea o imagine de ansamblu, ZF a efectuat simulări pe anumite platforme de brokeraj luând ca exemplu acelaşi autovehicul şi acelaşi şofer analizat în luna aprilie 2023, momentul în care a început plafonarea tarifelor RCA. Astfel, pentru un autovehicul, marca Renault Megane, fabricat în anul 2016, cu o capacitate cilindrică a motorului de 1.600 cmc, cu o putere de 140 cai, condus de un şofer cu vârsta cuprinsă între 25 şi 30 de ani, cu o clasă de bonus-malus B3, însemnând o reducere a nivelului de primă de 15% a primei de bază, ofertele asigurătorilor RCA pleacă de 1.976 lei pentru o perioadă de 12 luni şi ajung până la peste 3.900 lei.