Bănci și Asigurări

Obiectivele ING Viata: peste 25% din pensiile private si o crestere de 15% pe asigurari de viata

Obiectivele ING Viata: peste 25% din pensiile private si o crestere de 15% pe asigurari de viata

Click pentru imaginea marita

01.03.2007, 18:05 45

ING Asigurari de Viata estimeaza pentru acest an o crestere de 15% a veniturilor din prime brute subscrise pana la 500 de milioane de lei (141 mil. euro), dupa ce anul trecut a inregistrat o crestere de 11% a acestui indicator.
"Targetul de crestere pentru acest an al volumului de prime brute subscrise este de 15% in ceea ce priveste profitul, acesta nu va mai fi la acelasi nivel ca anul trecut in principal datorita investitiilor in pensii private", a declarat Cornelia Coman, director general adjunct al ING Asigurari de Viata. Compania a obtinut anul trecut un profit brut de 41,9 milioane de lei (circa 14 mil. euro), in crestere cu 21,3% fata de 2005 si venituri din prime brute subscrise de 434,1 milioane de lei (123 mil. euro).
Asiguratorul a depus deja documentatia la Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) pentru pilonul III, pensiile private facultative, in prima etapa, urmand sa se pregateasca sa adere si la pilonul II (pensii private obligatorii).
"Vrem sa detinem 25% din piata pensiilor facultative, un obiect realist, tinand cont de cota de piata de 41,2% pe asigurari de viata", a spus Bram Boon, director general al ING Asigurari de Viata. El estimeaza ca piata pensiilor facultative va avea 200.000 de contribuabili in primul an. "Pentru pilonul III, pensii private facultative, ne adresam unui target de 3,5 milioane de oameni. Acolo ne concentram pe o cota de piata de 30% si vom folosi toate canalele de distributie posibile pentru a-i atrage", a adaugat Boon. ING va activa pe pilonul III prin ING Asigurari de Viata fara a face majorari de capital si pe pilonul II prin intermediul unei companii separate.
Un punct important in strategia ING Asigurari de Viata pentru castigarea unei cote cat mai mari din piata pensiilor private o reprezinta cheltuielile de marketing. Compania si-a planificat deja un buget de marketing de 1 milion de euro, sume nete, pentru pensiile private facultative, si estimeaza ca cel pentru pensii private obligatorii va depasi aceasta suma, deoarece se adreseaza unui segment mai mare de potentiali clienti.
" Incepand cu acest an, vom pune mai mult accent pe brokeri, pentru ca ei pot oferi consultanta independenta, si apoi pe bank assurance, pentru ca e vehiculul perfect pentru vanzarea de produse simple", a spus Boon. Oficialii companiei estimeaza ca pana la sfarsitul lui 2008 vor vinde 7% din asigurarile de viata si 10% din pensii prin intermediul brokerilor.
"In ceea ce priveste bank assurance am cam pierdut startul pe acest canal de distributie, dar negociem acum cu patru bancii posibilitatea de a ne distribui produsele de asigurari si de pensii si estimez ca pana la finele anului vom finaliza un acord cu doua banci", a afirmat Coman.
Chiar daca vor pune accent pe canalele de distributie alternative, cei de la ING Asigurari de Viata nu vor sa-si neglijeze forta de vanzari pe pensii private.
"In Polonia am angajat 40.000 de agenti pentru a atrage clienti in sistemul pensiilor private si, tinand cont ca Romania este o tara de doua ori mai mica, probabil vom angaja peste 15.000 de agenti de asigurare. Asta depinde, insa, de planul de afaceri pentru pensii private care nu a fost finalizat inca", a declarat Coman. Datorita acestui numar mare de agenti fondurile de pensii ING Polonia au atras 27-28% din piata in primele patru luni.
"Strategia noastra pentru acest an este de a accelera cresterea si performanta, in conditiile cresterii competitiei ca urmare a aderarii Romaniei la UE. Vrem sa ne concentram pe pensii private si polite unit-linked prin dezvoltarea de noi produse", a spus Boon. ING detine sase programe de investitii asociate politelor unit-linked din care doua in lei si patru in dolari. "Clientii vor o expunere mai mare pe piata de capital decat cea de 25% a programului de investitii Mixt in lei", a spus Coman. Ea a explicat ca cel mai probabil noul program va avea o expunere de 50% pe piata de capital. De asemenea, compania intentioneaza sa lanseze si un program de investitii in euro.
Piata asigurarilor de viata a crescut anul trecut cu un ritm de aproape 5% fata de 2005, inferior celui de 33,3% inregistrat de piata asigurarilor in total.
"Diferenta in nivelul scazut de crestere a pietei asigurarilor de viata o face rata de persistenta, adica capacitatea unor companii de a-si pastra clientii. Iar noi avem o rata destul de mare, fapt evidentiat si de cresterea de 40,7% a embedded value (valoare prezenta a profiturilor viitoare)", a spus Coman.
ING Asigurari de Viata a inregistrat anul trecut o embedded value de 544 de milioane de lei (154 de milioane de euro) si o rata de solvabilitate de 2,37%, in conditiile in care nivelul minim de solvabilitate este de 1%.
ING Asigurari de Viata este lider al pietei de asigurari de viata din Romania cu o cota de piata de 41,2%, in crestere fata de cota de 36% din 2005. Compania are 270 de angajati, 65 de birouri in 60 de orase si 2.100 de consultanti in asigurari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO